Daar gaan we weer, het is tijd voor een gloednieuwe aflevering van de Ondernemen op Slipper podcast! Deze week spreek ik met Mitchel van Duuren over zijn reis als digitaal ondernemer. Hij begon op jonge leeftijd met het verkopen van booglampen en groeide daarna door tot de eiwitpoeder-koning van Nederland. Hij is de grondlegger van de Paleo en Keto hype in Nederland, hieruit is uiteindelijk zijn supplementen business Foodie ontstaan.
Mitchel is een ondernemer zonder echte zorgverzekering, internationale visie als het aankomt op trends en hij is zeker niet bang om een avontuur aan te gaan. Als je het mij vraagt, super interessant en leerzaam om naar hem te luisteren!
In deze nieuwe podcast verteld Mitchel over:
- Hoe het ondernemerschap begon voor hem
- Zijn booglampen succes
- Zijn eigen Sonja Bakker website
- Zijn tijd als ondernemer op slippers
- Eiwitpoeder verkopen vanuit zijn kamer
- Én hoe Paleo naar Nederland bracht
Laten we gaan luisteren naar de verhalen en tips van Mitchel van Duuren, ik kan niet wachten, Let’s Go!
Podcast transcriptie
(Bas) Dames en heren, met trots presenteer ik de enige echte ook ondernemer op slippers: Mitchel van Duuren. Deze jongen zwerft over de hele wereld. En op zijn zesentwintigste had ie een business in de eiwit-poeder. Dat bracht hij tot een torenhoogte van 1.6 miljoen, heeft hij daarna verkocht. Hij startte de Paleo en Keto revolutie in Nederland en daarnaast opende hij zijn supplementen business Foodie, die die wist uit te bouwen naar een zeer, zeer hoge, grote, business. En dat heeft hij recentelijk verkocht. En hij is trotse vader van drie kinderen. En inmiddels heeft hij een nieuw project dat is Meal.com, Dat is echt een bizarre domein naam die hij recentelijk aanschafte. Hij woont twee en een half jaar op Gran Canaria en is momenteel aan het emigreren naar de VS . Daarnaast heeft hij ook nog zelfs een bedrijf in hardsteen. Dit is echt bizar. Mitchel, welkom.
(Mitchel) Yeah.
(Bas) We gaan er een mooie show van maken en eventjes jouw verhaal horen. Daar gaan we: joehoe. (Muziek: ‘ Je schuift je shit opzij en voelt je vogelvrij. Woehoe yeah baby je runt je business op je slippers en dat maakt je blij. Je droom is werkelijkheid, bent van de stress bevrijd. Je kraakt de code van het leven nu met zekerheid.) Jawel Mitchel welkom in de Ondernemen op Slippers podcast jongen!
(Mitchel) Codekrakers.
(Bas) Codekrakers zijn wij. we kraken de code van het leven.
(Mitchel) Precies!
(Bas) Welkom man.
(Mitchel) Dank je wel, leuk om hier te zijn.
Hoe kennen Mitchel en ik elkaar?
(Bas) Ja super of leuk dat je even tijd hebt kunnen maken. Wij kennen elkaar natuurlijk ook al wat langer. Klopt elkaar tegen gekomen op een internetmarketing evenement
(Mitchel) Evenementje
(Bas) Ja..
(Mitchel) 4 jaar geleden, 5 jaar geleden, 6 jaar geleden? Nog voor de kids in ieder geval.
(Bas) Inderdaad en inmiddels aardig wat tijd met elkaar door mogen brengen. Dus supervet.
(Mitchel) Gezamelijk zes kinderen, jij en ik.
(gelach)
(Bas)Precies!
(Mitchel) Kleinigheid.
(Bas) Hey, gezamenlijk slapeloze nachten toch? (Gelach) Mooi man. misschien kun je kort nog even wat over jezelf vertellen, heb net natuurlijk mooie introductie gedaan. Ja, brand los.
Wie is Mitchel van Duuren?
(Mitchel) Wat wil je nog meer dat ik vertel? Naast hetgeen wat je net verteld hebt. Ik bedoel ik heb een vrij lange loopbaan gehad. Als ondernemer. Als digitale ondernemer. Ik heb altijd alles online gedaan. Vanaf dat ik 22 was. Toen begon ik dus ja met die www.eiwitpoeder.nl, webwinkel body en fitshop was nog niet eens te bekennen. Inmiddels uitgegroeid tot de grootste supplementen winkel van Nederland.
(Bas) Ja.
(Mitchel) Ja en eigenlijk altijd met al mijn ondernemingen gedacht van: hey ik wil altijd dingen doen waar ik 100% achtersta, dus op een gegeven moment toen ik dus de segway maakte van eiwit poeder naar Paleo dat kwam ook omdat ik Paleo op het ik op het spoor kwam. En toen had ik van nou ik neem zelf geen eiwitpoeder meer dus daardoor heb ik destijds eiwitpoeder verkocht. Ja en ga zomaar verder. Iedere keer alles wat ik doe, doe ik omdat ik ja 100% achter hetgeen sta wat ik doe en dat is eigenlijk een soort van rooie draad door mijn hele ondernemers carriere/leven heen zeg maar.
Wat zou je doen als je nog maar 3 maanden te leven had?
(Bas) Cool. Ik stel iedereen dezelfde vraag aan het begin Mitchel. Die weet jij nog niet Jij bent natuurlijk gezondheidsgoeroe nummer 1, maar wat zou je doen als je nog maar drie maanden te leven had?
(Mitchel) Wauw. Ik zou niet heel veel anders doen als dat ik nu doe. Wat ik op merk nu met name de laatste maanden, eigenlijk vanaf het moment dat ik naar Gran Canaria ben verhuisd ben ik me meer gaan richten op mezelf van hey wat wil ik nou eigenlijk echt. Waar sta ik voor wat zijn mijn core values en al dat soort dingen en en het was in de begin periode nog best wel lastig om tegen bepaalde dingen nee te zeggen. En dat heb ik nu heel erg goed onder controle en eigenlijk doe ik nu alleen nog meer wat ik 100% wil doen. Wellicht zou ik toch iets meer tijd nog spenderen met familie en kids maar goed over het algemeen is die balans supergoed tussen werk en familie. Maar ik zou wellicht zeg maar als je nu kijkt naar werk familie is het 50-50 ongeveer slapen niet mee gerekend. en dat zou ik dan meer brengen maar misschien 70% familie 30% ja de dingen zo neerzetten. dat hetgeen dat ik heb weggezet in eerste instantie nu van bijvoorbeeld Meal.com da dat verder doorgezet kan worden als ik er niet meer ben over drie maanden.
(Bas) Ja. Hey jij gaat al aardig wat jaartjes mee in de internet marketing natuurlijk. Breng ons eens even mee naar de kleine Mitchell zeg maar en ja misschien wel de cowboy die je toen een beetje was en hoe je er inging en wat je toen aan het doen was.
(Mitch) Jazeker. (hoest) sorry excuus.
(Bas) Je mag hoesten hoor.
Geld verdienen aan een Sonja Bakker website
(Mitchel) Ok. Even kijken hoor ik loop al wat jaartjes mee. Een van de ja grootste cowboy verhalen die ik voor mezelf kan bedenken is dat ik op een gegeven moment toen er een soort van SEO-rage aan de gang was waarbij je vrij makkelijk zeg maar domeinnamen kon laten ranken in Google. Dat ik heel erg veel kleine mini sitejes opzette en dan vervolgens die ´monetisde´ via Adsense en van mijn meest succesvolle domeinnamen was toen: SonjaBakker.nl. Dus Sonja Bakker die werd heel erg populair met haar boeken. En zij had natuurlijk Sonja Bakker punt nl geheel uitgeschreven. Maar ik had Sonja streepje Bakker.nl en mijn pagina die rankte beter als haar eigen pagina. En op een gegeven moment ja duizenden hits per dag natuurlijk en die ´monetisen´ via Adsense en ik haalde daar volgens mij iets van 200, ja ik durf niet te zeggen of het euro’s of guldens waren maar het was best wel in de begin tidj dus het zou best wel gulden kunnen zijn. per dag mee binnen en ja dat waren mooie tijden. Totdat ik op een gegeven moment een brief kreeg van Sonja Bakkers advocaat van: “Hey meneer tik tik dat mag niet. Dus dat heb ik gedaan. Adsense mini sitejes dat is de meest ja cowboyachtige, het meest cowboyachtige verhaal wat ik voor je in petto heb.
Booglampen verkopen
(Bas) Er was nog iets met booglamp of niet?
(Mitchel) Oh ja, ja zeker, ja je weet ze allemaal.
(Bas) Ik wil je de woorden niet in de mond leggen.
(Mitchel) Ja, nee, soms dan moet ik voor mezelf ook bedenken: hey goh wat heb ik nou eigenlijk allemaal gedaan want ik heb echt extreem veel gedaan. Ik ben zo ondernemend als ik een ideetje bedenk, nu niet meer overigens maar destijds wel, dat je meteen een domeinnaam vastlegt en dat soort dingen en dat je op een gegeven moment eindigt met een serie van domeinnamen van 500 stuks of iets dergelijks. Voor elk nieuw ideetje wat in je hersenbrein zichzelf ontpopt.
Maar booglamp.nl was ja een zo een ideetje destijds had ik net mijn appartement gekocht in Breda en wilde ik zo een prachtig mooie booglamp hebben maar dan wel een beetje wel zo een originele. Originele is die van flos en ik had die booglamp gezien bij zo een mooie interieur zaak en volgens mij koste zo een booglamp iets van 1700 euro of zo. Dat vond ik net iets te gortig en toen ging ik goed zoeken online. En kon ik er uiteindelijk eentje vinden bij een kerel in Groningen voor 250 euro.
Dus ik naar Groningen gereden. Gekeken, booglamp zag er precies hetzelfde uit. Ik gekocht. Nou perfect weet je wel. Thuis neergezet. Nou ik heb hier dus een booglampje voor acht keer minder als het originele en hij ziet er gewoon precies hetzelfde uit dus ik zag meteen van hey en als ik nou naar zo een booglamp op zoek ben en ik ben vrij goed met internet ik kan het vrij makkelijk vinden. Ik verwacht dat andere mensen er ook naar op zoek zijn dus: www.booglamp.nl geregistreerd . Google Adwords campagne neergezet. Gewoon simpelweg met: Booglamp kopen? Kijk hier op www.booglamp.nl
Stond een fotootje van de lamp van de originele lamp maar goed, replica zag er precies hetzelfde uit. En daaronder mail naar: info@booglamp.nl als je deze booglamp wil hebben voor 250 euro. (gelach)
Dus ik had in een week tijd via Adwords had ik weet ik veel 25 mailtjes of zo in mijn mail box zitten van: hey ik wil die booglamp hebben voor 250 euro. En dus ik naar die kerel gegaan in Groningen en gezegd ik wil eigenlijk niet een booglamp hebben maar ik wil er een stuk of vijftig hebben kan dat? En hij snapte er in principe helemaal niks van maar hij zei: ja dat kan wel. Ik heb een adresje in China. Ik heb weet ik veel nog 100 van die dingen op voorraad. Ik heb geen idee hoe je het doet maar ik wil ze zelf gaan verkopen.
Nou uiteindelijk prijsje afgesproken en die dingen laten komen en ja gewoon mensen langs laten komen in onze minishowroom die we destijds hadden voor Van Duuren. Das mijn natuursteen bedrijf. We hadden een heel klein opslagje En daar had ik ook die booglampen opgeslagen en mensen kwamen gewoon langs bij ons en gingen die booglamp achter in de kofferbak gooien en gaven mij 250 eurootjes . Dus dat was mooi. Uiteindelijk dat een jaar, anderhalf jaar volgehouden en toen kreeg ik een rechtszaak van de heren van Flos. En die zeiden van: hey goh jij maakt inbreuk op onze rechten. Ja merk-recht, patent-recht of iets dergelijks. Hoe heet dat?
(Bas) Vormrecht, whatever.
(Mitchel) Ja dus dat ook moeten settelen . Ik weet het exacte bedrag niet meer maar dat ging wel in de tienduizenden euro’s zitten. En daar heb ik weer soort van mee geleerd. En maar dat was een mooi avontuur voor dat jaar. Ik heb veel booglampen verkocht.
Wat was jouw intentie?
(Bas) Maar de grap is ook zo begin je. Je begint na te denken hoe kan ik geld verdienen en hoe kan ik eigenlijk gewoon een epic leven leiden zonder dat ik voor een baas ga werken want dat is een beetje de gedachte of hoe moet ik het zien?
(Mitchel) Nou ja dat is niet de perse de gedachte die ik heb. Ik heb gewoon iedere keer zoiets van ja ik zie een ingang en ja laat ik eens kijken of dat werkt. En er zijn ook heel erg veel producten die ik zag die uiteindelijk niks zijn geworden. Dus ik had een keer een soort van skatefietsachtig iets waarbij je dus je voeten zeg maar in twee wielen kon plaatsen en ik had Skatefiets.nl geregistreerd en weet ik vele stuk of 50 van die skatefietsen over laten komen. Dat is uiteindelijk niets geworden en zo zijn er ook heel veel dingen die niks zijn geworden. Maar ik ben altijd op zoek gegaan naar die ideeën die zie ik gewoon en dan voer ik die gewoon uit. En het is niet alleen perse om, ok het is meer m het spel zelfs nog als om het geld verdienen.Want destijds deed ik al die dingen naast mijn eiwit poeder webwinkel die gewoon een paar duizend euro per dag deed. Maar dat hele verhaal had ik uitbesteed en klanten service uitbesteed, logistiek uitbesteed uit besteed en al dat soort dingen en toen had ik zelf vrij spel om allerlei van dit soort kleine ideetjes uit te voeren en dat was gewoon een mooie tijd.
(Bas) Cool man, cool,
(Mitchel) Meer het spel als echt het geld verdienen maar het geld verdienen is gewoon logische bijzaak van een hoop actie onder nemen.
Het verkopen van eiwitpoeder
(Bas) Ja maar goed je bent gewoon wel dingen gaan ondernemen die je zelf zag en dacht van hey ik heb een booglamp nodig het is ene hype laat ik ook maar booglampen gaan verkopen . Je ging zelf eiwit poeder nemen. Je dacht hey laat ik ook maar eiwitpoeder gaan verkopen.
(Mitchel) Precies.
(Bas) En zo ging het die business om je heen wat je zelf in het dagelijks leven gebruikte.
(Mitchel) Precies
(Bas) Ja cool en eiwit, je had eiwitpoeder.nl
(Mitchel) Ja eiwitpoeder.nl we hadden eiwit.nl. proteine.nl, whey.nl eigenlijk hadden we alles in huis om de grootste eiwitleverancier van Nederland te worden.
(Bas) Ja, en kun je ons in de begin tijd van dat eiwit poeder nemen zeg maar hoe je aan de keuken tafel zat als een halve cocaine dealer eiwit poeder in te pakken
(Gelach)
(Mitchel) Ik kan wel wat mooie verhalen hierover ook natuurlijk. In eerste instantie, ik was altijd een beetje het dikste jongetje van de klas. Op een gegeven moment ging ik veel hardlopen dat gaf me resultaat dus toen ben ik me daarnaar gaan focussen op ok ik ga meer spiermassa genereren en via ja de bodybuilding wereld so to speak zeg maar kwam ik dus in aanraking met eiwitpoeder en met extra eiwit nemen om je spieren te laten groeien. En er waren nog weinig tot geen online aanbieders van eiwitpoeder en wat ik destijds deed was van die grote 5 kilo zakken kopen vanuit de VS een stuk of tien tegelijk. En dan ging ik naar die bodybuilding fora en zei ik tegen die gasten van: hey wil je ook die 5 kilo zak kopen want hier in Nederland bij gewoon de brick en mortar business was die 120 euro of gulden of whatever en ik kon ze leveren voor 90 .Het waren echt guldens nog destijds. 90 gulden en op die manier had ik zelf mijn zak gratis en had ik nog een paar tientjes over. En ja ik voelde gewoon van hey misschien is hier wel een business in te beginnen. Dus ik begon zelf de eerste webwinkel te programmeren en destijds was dat nog OS commerce dat is allang niet meer op deze aardbol te vinden volgens mij dat webwinkel systeem. En ja zo begon ik eiwitpoeder te verkopen. Ik weet nog heel goed mijn eerste klant dat ik zoiets had van iemand loopt me in de zeik te zetten. Misschien is dit mijn pa of mijn ma die vanuit sneuheid zeg maar een bestelling doet. Maar het was daadwerkelijk iemand. En ik had diegene ook nog gemaild van: hey wil je het echt hebben? Die zei: Ja tuurlijk, ik heb er geld voor betaald. Dus stuur me gewoon Want wat ik ook nog deed was Ik kocht die 5 kilo zakken en ik ging ze zelf op maat, ging ik mensen sturen wat ze wilden. Als ze 500 gram wilden, deed ik 500 gram scheppen.
(Bas)Dus stond je met een keuken weegschaaltje..
(Mitchel) Ja precies stond ik dat dicht te sealen en deed ik daar mijn eigen sticker op. En dan stuurde ik dat weg naar mensen. En op een gegeven moment was dat uitgegroeid na twee drie jaar dat gewoon echt heel mijn kamer vol stond met eiwitpoeder. Mijn zus was inmiddels het huis uit dus haar kamer stond helemaal vol met eiwitpoeder. Zo vol dat het er niet meer bij kon. Dus de garage stond ook vol en het tuinhuisje stond vol. En mijn moeder die, ja werd gewoon helemaal gek ervan . Die geur zeg maar van al die kustmatige zoet en smaakstoffen dat walmde door heel het huis heen. En iedere keer als er weer een vracht af werd geleverd zeg maar dan moest dat naar boven toe dus dan zag je een heel spoor lopen van eiwit poeder van onze oprit helemaal de trap op naar boven.
(Bas) Ja mooi.
(Mitchel) En mijn moeder die kon dat ieder keer opruimen Dus op een gegeven moment zei ze ook van: kan je het misschien niet wieberen en je spulletjes ergens anders laten afleveren.
(Bas) Het sneeuwde zowat altijd in huis.
(Mitchel) Precies
(Gelach)
Paleo hype van Amerika naar Nederland brengen
(Bas) Lekker man! Hey de meeste business van jou die zijn een beetje rondom gezondheid. Dus op een gegeven moment zag je de Paleo of Palio hype wat moet ik zeggen? Die zag jij in the States volgens mij een beetje en toen dacht je van wacht even hier kan ik ook wel wat mee.
(Mitchel) Ja precies. Het was eigenlijk zo dat ik in al die jaren dat eiwit poeder verkocht haalde ik zelf niet echt het resultaat wat ik echt heel graag wilde zeg maar met het gebruik van eipoeder or whatever. Ik had een soort van geluk wellicht dat er een dokter in Nederland Dokter Frank ging adverteren op het eiwit dieet. En door al mijn organische resultaten die allemaal op een stonden met betrekking to eiwitpoeder eiwit, eiwit zeefsel dat soort dingen vloog mijn omzet in genereer omhoog van volgens mij deden we iets van 35 of 40 000 euro voor dokter frank en in een maand tijd deden we een extra 100.000 euro daarboven op dus deden we iets van 135-140000 euro in een maand tijd. En zodoende dacht ik van ik hoef nooit Meer iets te doen. Ik hoef nooit meer te werken heel naïef en ben ik gaan reizen . best wel veel gaan reizen veel naar de VS omdat me dat altijd aantrok. vele in Californië gebleven en uiteindelijk va mastermind had ik iemand leren kennen Jeff heet hij en ik vertelde hem dat ik gedurende dag wel energie miste. En hij zei dat kan wel komen door je eten. Ik zei ja wat bedoel je eten? Ik bedoel ik had een trainer inmiddels of een cursus ook inmiddels gedaan voor fitness trainen ik zat heel veel in die bodybuilding fora waar een soort van tien boterhammen met kipfilet en een ppt kwark word geadviseerd en ik dacht dat dat de manier van eten was en ik dacht dat de waarheid was zeg maar . Hij zei nou je kan misschien het boek leven van Mark Sissen over Paleo end at gelezen. Klonk heel aannemelijk. Klonk heel goed en ik ben op die manier gaan eten. En we waren drie maanden aan het rondreizen en in die drie maanden verloor ik iets van zes of zeven kilo of zo en voelde ik me echt super energiek. En toen had ik zoiets van Ok nu sta ik eigenlijk voor een . voor een soort van twee splitsing en ik kan nu gaan kiezen voor de business. of ik kan gaan kiezen wat ik graag wil uitdragen en wat mijn hart zegt. laat ik het zo zeggen. Dus het ik stond voor een moeilijke beslissing. maar ik besloot een boek te schrijven: de Paleo revolutie en alle mensen die eiwit poeder bij mij kochten om dat boek aan te laten schaffen. Waar eigenlijk. waar het eigenlijk op neer kwam was van hey koop geen eiwit poeder meer bij mij ik geloof er niet meer in. Maar ga naar je biologische supermarkt en haal daar groenten vlees vis zaden noten. Maak je eigen recepten thuis en wordt gezond. En ja ik verloor van de een op de andere maand verloor ik elke maand whatever misschien wel 5000 of 10.000 euro omzet. Of zo dus mijn business ging flink achteruit omdat ik zelf niet meer geloofde in die business. en ik had zoiets van misschien wordt dat goed gemaakt met de verkoop van boeken. Mara ja als je op ene gegeven moment een boekje voor 20 euro of 30 euro of iets dergelijks en daarna heb je geen ander.
(Bas) Business model.
(Mitchel) Ja business model zeg maar daarachter. Je kunt nooit zeg maar die hoeveelheid omzet die ik genereerde kun je nooit ja aan boeken zeg maar ja op dezelfde schaal grootte verkrijgen. Maar gelukkig een hoop van mijn lezers van mijn boeken zeiden: hey Mitch als ik nou geen graan meer mag eten geen melk meer mag drinken al dat soort dingen. Wat in hemelsnaam dan wel. heb je misschien wat voorbeeld recepten of ideeën. Dus toen ben ik ene recepten boek ben ik gaan samenstellen 101 Paleo recepten. Dat gelanceerd en en gelukkig deden we toen in een week tijd iets van 1100 boeken of zo digitale boeken a 37 euro per stuk. Oeh dus ik had zoiets ok ik ben weer in de game. en ja zo is eigenlijk dat hele Paleo verhaal gestart. Ik zag dat mensen recepten nodig hadden. en toen heb ik nog een s een keer zes extra boeken en dertig daagse challenge ontwikkeld en al dat soort dingen en dat heb ik over een periode van 8 jaar toen ja gedaan dat uitgedragen in Nederland tijdschriften in de Jumbo in de Albert Heijn lagen daar met mijn gezicht erop Paleo magazines.
(Bas) Supervet.
(Mitchel) Al dat soort dingen dus dat was ook een mooie tijd.
Van Paleo naar Keto
(Bas) Ja die Paleo revolutie. Tijdens die Paleo revolutie startte je de Foodie business of en daarna Keto of was het een beetje allemaal simultaan?
(Mitchel) Het is zo dat op een gegeven moment Ik kreeg mijn tweede zoon en ik merkte op dat ik al anderhalf, a twee jaar, wat minder goed aan het slapen was en ik merkte ook dat mijn energie wat achteruit ging en ik loste dat zelf op door supplementen te nemen. Dus een gril-olie, een greens poeder, al dat soort dingen. En toen had ik zoiets van: hey nou ja koop ik eigenlijk die supplementen ik ben daar zelf heel erg tevreden over misschien kan ik toch wel weer een supplementen lijn beginnen.
Dus begin 2017 ben ik toen begonnen met Foodie. Foodie.nl dat was in eerste instantie het paraplumerk boven alle Paleo boeken en dat soort dingen. Heb ik ge-rebrand naar een e-commerce website en zijn begonnen met de ja de eerste skew dat was zeg maar een greens poeder en daarna volgde snel wat andere skews en uiteindelijk zijn we tot 8 skews gekomen en dat was zeg maar de foodie business. We haalden mensen binnen via de informatie met de Paleo, met de recepten en al dat soort dingen en dan uiteindelijk creëer je daar een vertrouwens band mee en vervolgens spoor je mensen aan van: hey wellicht kan dit supplement ook dat werkt voor ons voor mijn familie zo heb ik het altijd gemarket van: hey ik gebruik dit zelf mijn familie gebruikt dit zelf het zijn goede ingrediënten. En het werkt goed voor ons en het kan wellicht ook goed voor jou werken en ja een hoop mensen die zijn ook dus op die trein gesprongen en hebben uiteindelijk onze supplementen aangeschaft. Dus dat sinds begin 2017. En ik zag eigenlijk half 2018 zag ik iets met Keto gebeuren in de verenigde staten en ik kreeg een soort van deja-vu, flashback van mijn Paleo tijd zeg maar waarbij alles wat in Amerika gebeurt .Of niet alles maar veel dingen om trend gezondheid dat in Amerika gebeurt dat komt ongeveer twee of drie jaar later komt dat naar Europa toe. Dus ik zag Keto enorm hypen en ik had zoiets van hey we kunnen wat we met Paleo hebben gedaan kunnen we ook met Keto doen. Dus ik ben zel Keto gaan volgen kijken wat in eerste instantie kijken van hey wat zijn de voordelen hiervan wat is mijn ervaring hiermee en al dat soort dingen want nogmaals ik wil niet dingen aanprijzen waar ik zelf niet 100% achter sta. Dus Keto gedaan, 4 maanden lang, supergoede ervaring. Wel vrij moeilijk vol te houden als ik heel eerlijk ben, maar de gezondheidsvoordelen zijn dermate dat ik het wel heel erg graag wilde promoten aan mensen. En met name aan mensen die echt flink overgewicht hebben die gewoon echt moeten stoppen met suiker. Want dat is eigenlijk Keto: je eet zo min mogelijk koolhydraten en ik zag dat dus komen.
www.keto.nl gekocht. De grootste Keto geen website die destijds in Nederland online stond gekocht. En de Keto revolutie geschreven als boek. en vervolgens erachteraan een dertig daagse of nee een 28 daagse Keto challenge en ook een 101 Keto receptenboek.Dus eigenlijk zeg maar het trucje wat ik had gedaan met Paleo. Ik wist wat goed werkte. Ik wist ook van ok ik heb met Paleo heb ik een stuk of tien boeken en producten gemaakt. Ik wist welke het beste verkochten waren in de afgelopen jaren en ik heb die producten dus ook gemaakt voor keto. Dus ik wist dat de challenge van Paleo goed werkte dus ik heb een Keto challenge gemaakt. Ik wist dat de 101 Paleo recepten het best verkochte boek was dus ik heb een 101 Keto recepten boek gemaakt en zodoende hebben we eigenlijk dus die business gereproduceerd zeg maar voor Keto en die heeft onder mijn leiding zeg maar een jaartje gedraaid. En dus afgelopen, een maand of drie geleden nu, hebben we eigenlijk alles verkocht zowel Keto als Paleo als het supplementenboek.
(Bas) Bizar ja je hebt het ook echt in een bizar korte tijd heb je dat toch echt op een echt goed niveau neer weten te zetten. Heb je dan nog een soort secret sauce in je marketing of wat zijn voor jou zeg maar een beetje de stappen die nodig zijn om dan eigenlijk van nul naar die exit te gaan. En je hebt het al over je boeken en dat soort dingen maar misschien kun je wat praktische tips geven aan degene die er ook zin in heeft die dit luistert.
Praktische tips voor de luisteraars
(Mitchel) ja das een goeie vraag. Ik denk dat de belangrijkste succesfactor die die ik kan noemen is dat je het heel erg persoonlijk houdt. Dus bij jezelf houdt. Nogmaals ik denk dat je het liefste producten wil gaan promoten waar je zelf 100% achterstaat die jezelf gebruikten je dagelijks leven en al dat soort dingen en als je het dus zelf gebruikt kun je daar ook over schrijven. Kun je daar video’s over maken en kunnen Mensen jouw gezicht en jouw identiteit linken met, ja met de producten die je verkoopt. En mensen die kopen niet zozeer liever van niet van een business maar ze kopen liever van een persoon die ze vertrouwen die ze kennen, leuk vinden en die ze vertrouwen. En als je op een gegeven moment die drie elementen hebt. Know like and trust. Dan kun je in principe ja vrij makkelijk . ik bedoel: Word of mouth is een van de meest belangrijke factoren binnen het verkopen van elke product of dienst. En als jij die trust worthy persoon bent voor andere mensen zullen ze gewoon kopen wat jij aanbied. Dus voor mij is het altijd heel erg belangrijk geweest om mijn persoonlijke verhaal te doen. Om alles wat ik do binnen mijn marketing te benadering. En wat je dan vervolgens ziet is dat mensen kopen producten voor zichzelf. Dat sowieso Ik bedoel ze kopen producten voor de outcome wat het product gaat geven. Maar daarnaast vinden ze het ook leuk als ze tijdens de aanschaf van zo een product geëntertaind worden. Dus mensen ik heb mensen gezien die mij tien jaar lang volgen. Die van de eiwit trein nar de Paleo trein zijn gegaan. Die nu dan ook weer mee gaan naar de Meal.com trein. Die mensen die hebben alles meegemaakt die hebben alle geboortes van mijn drie kinderen meegemaakt die hebben mijn reizen meegemaakt die weten gewoon precies en soms is het ook scary weet je wel als je op een gezondheidsbeurs bent of zo en mensen die weten in principe alles van je en dan is het van: Hey Mitchell
(Bas) Wie ben jij?
(Mitchel) Wie ben jij? maar toch leuk dat je zo enthousiast bent. En mensen vergeten dat soms. Maar het is voor mensen ook ja als een soort van soap die ze volgen zeg maar. met leuke dingetjes dan blijven mensen jouw volgen en dan blijven ze ook jouw producten aanschaffen. Uiteindelijk is het niet alleen maar zozeer hoeveel nieuwe klanten kun je krijgen voor je product of service. maar hoeveel van die klanten die je hebt gaan een tweede keer of een derde keer of een zesde keer een aanschaf bij jou doen. En dat is een van de belangrijkste factoren waardoor ik mijn business snel kan schalen omdat mensen ja sowieso supplement weet je wel het is een gebruikers product. Dus als het op is dan kopen mensen nieuwe als ze tevreden zijn met de service en als ze tevreden zijn met het verhaal en dat soort dingen dan is er in principe niks wat in de weg staat om weer op nieuw te kopen en op die manier ja hebben we die business goed kunnen schalen.
(Bas) Ja dus eigenlijk ook twee hele belangrijke dingen. Een connectie met de klant of met de dingen me de mensen waaraan je verkoopt en voor al heel erg persoonlijk. Een tweede belangrijke zaak is de customer life time value waar je het ook over hebt. Hoe kun je nou meer verkopen aan diezelfde klant En zeker als je een gebruiksproduct hebt dan is dat een soort van oneindig dan kun je elke maand .. bij wijze van spreken
(Mitchel) Ja zeker weten dat zijn alle drie belangrijke dingen waar je op moet letten en dat is inderdaad. Je kunt je business laten groeien door nieuwe klanten in de pipeline te krijgen. je kunt je business laten groeien door die klanten meer aan te laten schaffen. Of je kunt je business verhogen door de ticket waarde te verhogen. Dus door je average order value te verhogen. en als je die drie dingen simultaan doet. gaat je business schalen.
(Bas) Ja mooi nou had je ook nog een stukje software gemaakt.
(Mitchel) Ja goed ik was een van de eerste in Nederland en volgens mij wordt het nog steeds niet heel erg. Ja natuurlijk Tonnie is nu met plug en pay gekomen.
Maar al twee jaar geleden of zo wat ik zag in de Verenigde staten als ik op Masterminds was, was dat een manier om uiteindelijk een return investment op die eerste advertentie kosten is door goeie upsells te hebben nadat mensen een eerste product aan schaffen. Dus mensen komen binnen via een advertentie . je bied ene product aan. maar de average order value kun je verhogen door vervolgens een twee of drie of drie upsell na je eerste product aan te bieden. Hoewel je eerste product misschien 30 euro is qua waarde kun je daarna vervolgens zeggen oh de upsell is nog drie keer dit product voor 69 euro en dan zul je zien dat 5% van de mensen koopt dat en dan zorgt dat weer voor een extra 5 of 6 euro aan je extra order value die je nodig hebt om uiteindelijk je advertenties te liquideren. In Nederland was dat nooit mogelijk omdat in de VS gebruikt iedereen een creditcard en je kunt hele makkelijk one click upsells triggeren via een creditcard want mensen geven hun creditcard gegevens in vervolgens de eerste upsell wordt dan direct van die creditcard afgeschreven maar wij heir in Nederland hebben natuurlijk een heel ander systeem. bank systeem. Niemand heeft een creditcard of bijna niemand en iedereen betaalt met Ideal. En je kunt niet zeggen van hey gih of in eerste instantie was het niet mogelijk om te zeggen van hey je hebt hier een Ideal betaling gedaan en de volgende betaling hoef je niet opnieuw weer al je gegevens in te vullen. Totdat dat ik op een gegeven moment een loop hole ontdekte waarbij ik zoiets had van hey ik heb ook een subscriptie business. En die subscription business die rekent gewoon elke maand een abonnementje af. Dus mensen kochten bijvoorbeeld ene greens poeder voor 4 tientjes. En dan precies 30 dagen of een maand later wordt er weet vier tientjes van de rekening afgehaald via …incasso en toen kreeg ik het idee van wat nou als we die subscription business gewoon direct als ze hun eerste verkoop hebben gedaan de tweede verkoop via .. bij incasso laten incasseren dan wachten we geen maand maar dan wachten we gewoon drie minuten.
(Bas) (Gelach) Juist.
One click upsell
(Mitchel) En in theorie werkte dat, en in de praktijk eigenlijk ook. Dus ik heb toen een plugin gemaakt voor onze boek commerce omgeving one click upsell gemaakt en dat heb ik laten programmeren en daarmee heb ik de afgelopen jaren tonnen aan extra omzet gegenereerd voor onze supplementen business
(Bas) Ja dus de bedank pagina is eigenlijk onderschat en moet gewoon worden gemonetiseerd.
(Mitchel) Oh zeker weten. Ik zal je nog Meer dingen geven die onderschat Worden. Bijvoorbeeld de bedankt email. Een hele hoop mensen doen niks met de bedankt email. Maar de bedankt email is een email die ongeveer ene 80% open rate ‘heeft. En als je op die bedankt email een link plaats met een extra product een aanbieding voor een extra product zul je zien dat je daar misschien ook wel iets van 3 to 5 % conversie kunt halen. En niemand die utilized die bedankt email . terwijl het de meest geopende email is.
(Bas) Eigenlijk zou elk contact punt met je klant een sale moment moeten zijn.[01:30:34.08](Mitch) In principe wel en voor een hoop mensen klinkt sales als misschien iets vies. Nee maar het verhaal is zeg maar dat als jij producten verkoopt waarvan jij daadwerkelijk 100% weet dat je die andere persoon gaat helpen dan doe je eigenlijk een dis-service om niet zoveel mogelijk producten hun kan t om te schuiven. Om aan te schaffen omdat dat het geen is wat ze gaat helpen. En als je die mindset shift maakt Dan wordt selling in eenkeer niet meer vies maar wordt het gewoon jouw missie te verlopen. Omdat je weet dat je zoveel mogelijk mensen gaat helpen. Maar dit werkt alleeen maar alsje iets verkoopt waar je dus 100% achterstaat
Ondernemen op slippers
(Bas) Ja cool. hey en je hebt regelmatig ook mooie tripjes gemaakt en gereisd en terwijl je business doordraaide heb je daar wat mooie momenten mooie tripjes die je even erin kan gooien waar je geweest bent wat mooi was?
(Mitchel) Ja tuurlijk. Even kijken hoor.
(Bas) Toch het ondernemen op slippers verhaal beetje.
(Mitchel) Ja ja goed we zijn natuurlijk in eerste instantie voor de kinderen heb ik samen met mijn vrouw Natalia veel gereisd We zijn eigenlijk altijd veeel in de VS geweest. We zijn ook in Zuid Amerika geweest. Colombia, Mexico. Ja maar vooral die rondreizen in Amerika zijn me hele erg bij gebleven. Dat je dus gewoon een campertje huurt. En dat was van een bedrijf dat heet Escape Campervans en wat wij toen kregen destijds. Een van onze campers was een camper die was helemaal met graffiti bespoten. En dat waren allemaal kwallen dus Jellyfish. En dat was wel echt een mooie trip. Want die kwallen bus zeg maar die maakte altijd heel erg veel aanspraak en daardoor hadden we heel erg veel mensen leren kennen. En ik weet nog heel goed dat we op een gegeven ergens stonden. Volgens mij was het eind Santa Cruz of iets dergelijks. En er kwam echt zo een gozer langslopen helemaal van de kaart en het waren kwallen .Maar hij ging zo naar ons toe met zijn ogen en zijn mond open en zei zo wow are these mars mellows. gelach. dat was mooi En op een gegeven moment kindje 1 kindje 2 kindje 3. Op een gegeven moment ga je gewoon net iets minder reizen omdat dat net iets minder praktisch is zoals je wellicht ook weet’.
(Bas) Ja.
(Mitchel)Maar je wilt ook niet helemaal ja bannen uit je leven maar drie jaar geleden zie mijn vrouw van hey goh na zes jaar in Nederland te hebben gewoond als ja Tropische paradijs vogel zei ze van hey ik ben het gewoon eigenlijk een beetje beu met al die regen en al die kou. Kunnen we misschien niet terug naar Gran Canaria gaan waar zij vandaan komt. En ik had zoiets van ja dat lijkt me wel een goed moment. We hadden in middels twee kindjes wegingen ongeveer vier keer per jaar naar Gran Canaria om haar familie op te zoeken. En ik zag hoe de kinderen genoten ieder keer als we daar waren. Rondlopen in hun blootje en Naar het strand. En ja zorgeloos zonnetje elke dag. Dus zijn we daarheen verhuisd. En daar twee een een half jaar gewoond. Ja ook superleuke tijd gehad daar.
(Bas) Ja die zon maakt dan toch hele veel verschil zeg maar als het elke dag een soort van zon schijnt althans het grootste deel van de tijd. Het laat je gewoon net iets anders voelen dan dat je in een grauwe.
(Mitchel) Ik denk dat dat heel . Dat dat zonlicht en zonlicht direct in je ogen en daarmee naar het strand gaan veel.Op blote voeten door het strand heen wandelen. Veel contact met de aarde , earthing , surfen in de zee. Ik denk dat enorm veel stress reduceert. En dat je daardoor over het algemene een stuk beter voelt . Op vakantie maar dat je bij jezelf ook zoiets kan hebben van hey als ik me nou zo lekker voel op vakantie waarom dan niet proberen om een soort van permanent op vakantie te gaan. En hele mijn business en mijn leven zo inrichten dat dat elke dag van het jaar kan ervaren
(Bas) Juist dat is nice.
(Mitchel) Dus vanaf dat moment ja zijn we het ook gaan doen . en volgende stap was voor ons naar Gran Canaria. We merkten dat dat niet de eindbestemming was. Een van de meest belangrijke redenen daarvan is wij toen in principe als de maatschappij doet A dan doen wij B . En met welke reden is dat? Niet met perse om rebels te zijn. alleen we proberen wel heel erg goed voor ons zelf te bepalen van wat is nuttig en zinvol voor ons. Wat klinkt het meest logisch en waar wij voor hebben gekozen is om onze kinderen thuis ja op voeding te geven. Dus home scholing te doen. En homescholing is illegaal in Spanje.
(Bas) Ook in Nederland?
(Mitchel) In Nederland is het een grijsgebied. Heel grijs gebied. Dus je kunt hier je kinderen wel home-schoolen. Het is alleen absoluut niet de norm. het is heel gek zelfs.
(Bas)Daarom doe jij het?
(Gelach)
(Mitchel) Ja precies daarom doen wij het.Nee maar wij hebben die keuze gemaakt omdat je ziet dat in de afgelopen tien jaar zie je zoveel verandering en de aankomende tien jaar gaat er nog zoveel meer veranderen. Ik bedoel een goed voorbeeld is dat ja elk jaar zeg maar de whatever chipsnelheid verdubbelt o verviervoudigd of whatever. Waardoor we in een eigenlijk heel korte tijd streaming video hebben en al dat soort dingen. En eigenlijk is een exponentiële groei van van alle mogelijkheden die de wereld te bieden heeft en ik denk dat een groot deel van het onderwijs zeg maar niet zo snel meegaat met al die verandering in de wereld eik denk dus dat wat onze kinderen nu gaan leren van , ja , in een klaslokaal dat dat absoluut niet meer nuttig is over een jaar of tien zeg maar. Dus wij kiezen ervoor omdat een andere manier te doen. En in de VS nogmaals is het vrij ik wil niet zeggen populair maar is het wel wordt het wel meer gewaardeerd en krijg je zelfs subsidie van de overheid als je home schooled en dat soort dingen. Het is gewoon meer geaccepteerd . En er zijn grote community smet andere ouders en kinderen die dat dus doen. En Ja zodoende hebben kinderen dan ook weer kindjes om mee te spelen. Want het is vrij eenzaam voor de kids in een speeltuintje alleen . En we hebben natuurlijk 3 Kinderen. Dus ze kunnen met elkaar spelen. Maar ze willen ook wel hier en daar wat andere sociale contacten hebben. Daarom onze reden. Een van onze redenen om naar de VS te emigreren.
(Bas) Ja cool man .het is super inspirerend dat je kinderen , dat je dat aandurft ook en meer kinderen zelf scholen. En ik denk ook uiteindelijk hebben ze maar een skill nodig wat je eigenlijk in geen school leren dat is gewoon eigenlijk financiële educatie of te wel gewoon geld verdienen. Precies. En dat klinkt alsof jij dat als geen andere kan. Dus dat is eigenlijk de enige skill die je ze hoeft uit te leggen. Om laat ik zeggen gewoon een normaal leven of een leven te kunnen leiden die ze graag zouden Willen en daar mee hun hart te volgen en das misschien wel het belangrijkste dat iedereen die word klaargestoomd om maar dokter of rechter te worden. Ja volg je passie. Maak van je passie je werk of je geld. en heb een epic leven. Dat is een beetje,
(Mitchel) ik denk dat mensen mee als ooit craven naar autenticiteit omdat ja hoop mensen wandelde schapen zijn. Die volgen wat er gebeurt op social media of whatever en als er dan inderdaad in een keer een authentiek persoon zijn. Ja dan trekt dat ergens zeg maar. En ik denk dat als de kinderen maar zo authentiek mogelijk opgroeien en ja niet perse een kopie voor van mij of mijn vrouw of wie dan ook zeg maar. Dat dat sowieso in de aankomende jaren een enorm veel goed gaat doen en dat dat ze daardoor hun weg vinden in de wereld. En dat dat allemaal goed komt.
(Bas) Ja het komt altijd goed maar ik denk het menig inspirerend is voor veel mensen omdat veel mensen het volgens het boekje leven. Althans denken dat dan de norm is of dat zo moet. En dat ze dan jaren later denken nou shit heb ik eigenlijk wel mijn hart gevolgd. Heb ik gedaan wat ik daadwerkelijk wilde doen? En daar dan keihard nee op zeggen. Dat is dan een soort van confronterend.
(Mitchel) Ja zeker weten.
(Bas) Mooi man een ader topic eigenlijk meer. Veel van jouw dingen gaan om gezondheid en ik ben benieuwd naar jou kijk op het huidige zorgsysteem. Want als ik het goed heb ben jij niet verzekerd voor je zorg verzekering omdat jij gewoon vertrouwen ion het geen wat jij aan het doen bent dat jij gezond eet leeft en dat jij 100% vertrouwt in gezondheid die je zelf tot je neemt of hoe moet ik dat zien.
(Mitchel) ja je hebt het inderdaad goed. Ik ben niet verzekerd of wellicht maar dan het laagste van het laagste niveau of iets dergelijks en ik wil mijn gezondheid in eigen hand hebben en nou ja goed het is voor inderdaad ja algemene kennis dat de schijf van vijf niet werkt voor gezondheid als je kijkt naar wat er gebeurt in de wereld zoveel mensen met welvaartsziekten diabetes. kanker alzheimer. a l dat soort dingen. Dingen die een jaar of 100 of 150 jaar geleden nauwelijks voorkwamen. Die zijn groetend Waar deels ik wil niet genezen want dan mag waarschijnlijk niet. Maar grotendeels zijn er wel oplossingen te bedenken wat oplossingen ra bij je dus pure voeding tot je neemt en daar in ieder geval een heel stuk verbetering in kunt zien. Mensen die van een medicatie afraken en al dat soort dingen. Of ik weet dat als ik gezond eet dat ik nauwelijks ziek word. Dat ik veel energie heb. Wat je ook merkt is het enige wat bij jouw lichaam wil is overleven. Als jij enorm veel troep nauwelijks tot je neemt. het eerste wat je lichaam gaat doen is alle energie gebruiken om die troep te verwerken. Als je dus geen troep neemt heeft het lichaam geen troep te verwerken . Dan heb je meer energie over voor epic dingen. En het is gewoon zo simpel. Het is gewoon zo simpel als dat. En weet je ook de kinderen vanaf en daar ben ik heel erg trots op en heel erg blij en dankbaar voor. Vanaf het moment dat ze uit vanaf het moment dat ze geboren zijn hebben ze gewoon netjes de moedermelk gekregen van de borst. Daarna zijn we begonnen met groen smoothies met broccoli en al dat soort dingen en mijn kinderen eten alles en zijn kern en kern gezond. En ja er is voor ons geen noodzaak nodig om inderdaad een heel advanced zorgverzekering te hebben. Want we hebben het gewoon niet nodig En ik nogmaals ik sta niet niet achter de manier van gezondheid zoals die gepromoot word door de overheid. Niet alleen de Nederlandse overheid maar wereldwijd gezien. In principe dokters krijgen in hun zes jaar lange geneeskunde studie iets van 25 uur per jaar aan voeding en diëtiek. en ze krijgen dus veel al krijgen ze lering in hoe mensen beter te maken met geneesmiddelen , met medicijnen. Terwijl . ik denk dat de focus meer meet liggen op preventie van überhaupt ziek te worden En ik denk dat dat mooie shift is die a die gemaakt kan worden in de aankomende jaren en Mensen worden steeds bewuster van wat gezonde voeding doet voor hun lichaam en dat hun lang en een lange leven kan leven maar daarnaast ook een gezond leven want wat heb je uiteindelijk, kijk de leeftijd waarop mensen doodgaan word steeds verhoogd met wat heb je eraan om de laatste 40 jaar met allerlei chronische ziekten dor het leven te gaan en allerlei pillen te slikken om maar in leven te blijven. ben je dan wel echt levend of ben je niet een soort van
(Bas) Aan het overleven
(Mitchel) Ja precies . ik denk dat dat een groot verschil is tussen leven en overleven.
(Bas) Ja ja zeker. Ik zie dat ook. Eigenlijk als je in het ziekenhuis komt ben je al te laat want dan heb je dus waarschijnlijk al teveel shit tot je genomen. Waardoor je dus ziek bent geworden en dan kom je in het ziekenhuis. maar de basis is zoals eet zoveel mogelijk uit de natuur en natuurlijke dingen. En je blijft veel langer het mannetje en je hebt energie over vooral.
(Mitchel) Ja precies zo simpel is het.
Voel je je weleens eenzaam?
(Bas) Ik vind het een mooie boodschap. Een beetje terug naar je ondernemers ride zeg maar . Heb je weleens eenzaam geveld in die hele ride.
(Mitchel) Ja zeker. Het begon eigenlijk met het eerste succes van eiwitpoeder. Ik bedoel ineen keer ging ik van 40 naar 140.000 euro en ik had het boek gelezen van Tim ferris 4 hour work week. Dus ik ben alles gaan uitbestede. En op een gegeven moment zit je dan op de bank film 1 , 2, of 3 te kijken want je hoeft voor de rest niets te doen. Er komt bakken met geld binnen. Een hoop van je vrienden om dat het zo snel is gegaan. Ja ben je eigenlijk ook niet geëvolueerd in je vriendengroep. dus je hebt ook nog niet echt nieuwe vrienden die misschien hetzelfde mee maken als jij. Dus Je zit nog steeds zaterdag avond stappen vrijdagavond, donderdag avond studenten dingen weet ik vel wat allemaal. En het was gewoon eenzaam omdat ik zoiets had ja ik kan niet echt met iemand hier over kletsen. Ik merkte dat het lonely was voornamelijk in het begin. En daarna ging ik wat meer Naar masterminds. Kon ik wat meer sparren met andere mensen. Maar als nog. Zelfs in de mastermind waarin ik nu zit. Die super high level zijn. Snapt niet iedereen wat ik doe. Niet iedereen snapt mijn beweeg reden om nu bijvoorbeeld meal.com te doen. Om een domein naam te kopen van 1 miljoen dollar. En iedereen vind het…..
Domein voor 1 miljoen
(Bas) deze man aan de overkant kocht een domein naam voor…
(Mitchel) 1 miljoen..
(Bas) Dan heb je geen business toch alleen domein.
(Mitchel) Dan heb je alleen domein.
(Bas)Dat past heel goed bij die missie, vertel er wat meer over?
In mijn hele tijdperk van Paleo en Keto merkte ik op dat die 30 daagse challenges het beste deden. voor het resultaat van de klanten waar het eigenlijk om draait. Dus de outcome die klanten hebben met het gebruik van jouw producten. En ja je geeft in een dertig daags Paleo plan geef je van maandag tot zondag een week menu af waarbij je zegt van: hey op mandag voor ontbijt eet je dit voor lunch eet je dit. Voor avond eten eet je dit. maar al sop dinsdag tijdens luchnh Tinie uit Píjnacker van 54 garnalen ziet staan heeft ze zoiets van ik lust geen garnalen. en al die week Menu zijn in principe statisch en de boodschappen lijstjes die op die week menu zijn gebaseerd zijn ook statisch en Tinie uit Pijnacker die liegt in de stress en die heeft zoiets van dit werkt niet voor mij en nu die boodschappenlijstjes kloppen niet meer en die gooien de handdoek in de ring. En dat was een van de meest gehoorde..
(Bas) Frustraties.
(Mitchel) Ja frustaties inderdaad bij klanten en ik dacht van hoe kan ik dit nou oplossen. en ik wist dat een bepaalde maaltijd planning software applicatie platform het antwoord was. alleen ik had absoluut geen kaas gegeten over hoe moet ik dit nou aanvliegen. Dus in principe dat idee bleef een half jaar in de ijskast hangen waarbij het eigenlijk jaar wel weer een of twee keer terug kwam van O ja dat zou echt tf zijn maar ik heb geen zin om uit te vogelen hoe ik met developers om moet gaan ik kan zelf niet ja echt echt programmeren al dat soort dingen dus dat hiel mij iedere keer tegen om dat niet et doen. Totdat ik op een gegeven moment in oktober 2017 zoiets had van het is nou a zo vaak terug gekomen het is nog steeds als een goed idee Niemand doet dit echt op de beste manier. Er is niet echt een marketleader hierin dus ik ga dat gewoon doen en zodoende ben ik dus programmeurs gaan zoeken en zijn we daarmee bezig gegaan. We zijn begonnen op mealplanner com Ja wat software ontwikkelt.
(Bas) Die koste iets minder dan 1 miljoen
(Mitchel) Ja zo een domeintje. was volgens mij 25.000 dollar of iets dergelijks.
(Bas) Die staat nu te koop.
(Mitchel) Nee die redirect door naar www.meal.com Mara goed ja ik geloof zin het geen wat ik doe en hoe ik miljoenen mensen wereldwijd kan helpen met gezond eten . je moet je voorstellen dat als mensen ene weke nu hebben gemaakt die ze gewoon met een dr op de know kunnen samen stellen. Een algoritme wat erachter zit wat dan vervolgens gaat kijken wat de maaltijden zijnd ie je het liefste wil eten zodat het platform eigenlijk wet wat hij wilt eten voordat je het zelf eet. Boodschappenlijstjes die kunne worden ingeschoten aar bijvoorbeeld een appie waarbij je boodschapjes kunt thuisbezorgd kunt krijgen. Of Amazon fresh of Instacart wereldwijd gezien. zo een oplossing is er eigenlijk niet en dat si de oplossing die ik wil leiden. wereldwijd gezien en ik had zoiets van Ja ik wil daarvoor graag meal.com hebben et in mijn gedachten in mijn achterliggende gedachten succesverhaal te lezen van een Calm.com dat is de meditatie app die vorig jaar valued is 1 miljard waard is.
(Bas) Volgens mij is Calm een mega groot bedrijf met alleen maar virtuele Mensen of niet.
(Mitchel) Volgens zijn ze niet echt mega groot want volgens mij zitten daar iets van 35 man of zo. die dan vervolgens een app bijhouden die een miljard waard is.
(Bas) Wauw.
(Mitchel) Bijvoorbeeld classpass dat is een ander voorbeeldig ook value de 1 billion dollars. Dat was een maand geleden of iets dergelijks en dat zij allemaal soort van marketplace apps. die eigenlijk tussen users zitten en het geen wat users willen bereiken. dus Classpass is een applicatie de jou weet ik veel je volgende yoga klas en je betaalt eenmalig en dan kun je elke yoga klas ter wereld of yogastudio die zijn aangesloten bij Classpass. Maar dat kunnen ook sportscholen zijn whatever voor een bedrag per maand overal ter wereld kun je sporten. En Sweat.com is een online workout applicatie 80 miljoen dollar omzet en die dingen hebben me laten realiseren van hey goh Meal.com kan dat volgende succes verhaal worden en met dat in mijn achterhoofd heb ik dus die domeinnaam aangeschaft. En ja die grote gedachte die ik heb die zijn als nog nu ook bij bepaalde masterminds dat ik me toch eenzaam voel dat sommige mensen het toch mensen vrij moeilijk vinden te behappen dat je 1 miljoen betaalt voor een domeinnaam. Maar dat komt alleen maar omdat ik zo enorm groot denk en soms heb ik het idee dat andere mensen dat moeilijk bij kunnen houden laat ik het zo zeggen en ja op die manier is dat soms eenzaam. Maar aan de andere kant kan ik wel kracht putten uit allerlei succes verhalen en mensen die dat wel voor mekaar hebben gekregen.
en ik heb zoiets van: ‘shoot for the moon’ en uiteindelijk kun je misschien
(Bas) Kijken waar die land
(Mitchel) Ja precies en als het geen 100 miljoen wordt dan wordt het in ieder geval toch nog wel groot. ik heb altijd wel zoiets van als je ene doel stelling zet en je bepaalt hem dan heb je hem eigenlijk niet goed neergezet.
(Bas)Nee, moet altijd een nulletje bij bedoelde.
(Mitchel) Nou ja als je hem haalt dan is die eigenlijk niet , ik wil niet zeggen goed genoeg want dat zou taal zijn die ik eigenlijk niet echt gebruik. Maar is die toch te laag geweest en heb je je eigen capaciteit heb je zeg maar onderschat en je kunt veel meer dan dat je in eerste instantie denkt dat je kan.
(Bas) Ja ik vind het altijd bizar mooi om te zien hoever jij jezelf stretcht om je volgende niveau zeg maar als je die hel.. nu hoort dat ik gewoon denk van steeds stretch je jezelf zo ver en dat je gewoon all in gaat en dat is mooi om te zien en ik geloof ook letterlijk in de applicatie die je aan het bouwen bent en dat je daar een wereld meegaat veranderen en kan veranderen. Op het gebied van gezond eten.
(Mitchel) Ja zeker en ook wat je natuurlijk absoluut niet wilt wat ik in ieder geval persoonlijk niet wil is als ik nu neer zou vallen zou ik compleet prima zijn vor mij. ik zou niet achter blijven met van net als de vraag die je stelt, binnen drie manden kom je te overlijden. ik zou ja ik heb alles gedaan wat ik wil doen. Want alles pak ik aan met eeen volle yes. En zo ook dit. Ik wil niet over een paar jaar denken van hey ik had de kans om Meal.com te kopen. Het kon financieel net of ken, ken net niet.
(Bas) Als het net niet kan ga je jezelf stretchen dus dat is eigenlijk het beste.
(Mitchel) Ja precies Dus ik heb zoiets van ik doe het gewoon.’ Ik heb geen zin om een over een paar jaar te denken van hey wat nou als ik dat dan toch gedaan had. Dus op die manier dat is ook de filosofie binnen mijn leven en daar mee stretch ik mezelf wel behoorlijk alleen ik denk ook dat als je jezelf niet stretcht dat je dan eigenlijk niet echt leeft.Ik denk als je heel erg comfortabel beleeft en je blijft op een rechte lijn hangen zeg maar Dat je niet echt leeft als je ook kijkt naar je hart slag dat is gewoon een up en een down. Een up dan voel je je halve. En als het recht is en comfortabel is dan ben je eigen lijk een soort van kasplantje. En ja dat werkt niet voor mij persoonlijk.
(Bas)Mooi gezegd man. Ik zeg ook altijd groeit het niet bloeit het niet gaat het dood. Dus ja het is net als de natuur.
(Mitchel) En het wisselt zich af en je hebt high highs en je hebt low lows maar een low is ook maar een perceptie van dat het ene low is ja of nee. Het is altijd een leer moment. En ja dat zo gaan wij. zo fladderen wij door het leven.
Heb je nog iets voor onze luisteraars?
(Bas) Hey we moeten langzaam gaan afronden man. We zijn alweer bijna een uur aan het lullen. Misschien zet ik je een beetje voor het blok. Maar kunnen we mensen iets geven. Kunnen we iets geven wat uniek is. Kunnen we ze dertig dagen proef laten op draaien op meal.com heb je ebooks tijdschriften. Waar kunnen we mensen blij meemaken?
(Mitchel) Daar zet je me echt voor het blok inderdaad. Wat we kunnen doen is we kunnen zeker mensen kennis laten maken met Meal.com Als mensen ja ik zuig dit gewoon uit mijn duim. Dan moet ik dat straks even regelen.
(Bas) Ik ga een paginaatje maken ondernemenopslippers.nl/mitchel. Daar leggen we alles uit en kunnen mensen hun email adres invullen en sturen dan een Meal met instructies of zo. en dan ga jij nu bedenken hoe dat dan moet.
(Mitchel) Ja precies dus laat mensen 30 dagen gratis een premium account van meal.com gebruik maken en kijk hoe het gezonde eten wat je klaar maakt jouw energie laat verbeteren . waardoor je dus meer energie over hebt om aan je business te besteden en echt epic dingen te maken.
(Bas) Juist supervet. hey echt . Ik vind het gewoon mega inspirerend. Het is zo mooi om te zien wat je aan het doen bent. En blijf dat voor al doen en ik weet zeker dat je heel veel mensen hebt geïnspireerd in deze podcast ook.
(Mitchel) Ik hoop het.
(Bas) Ik ben echt superblij dat wij bevriend zijn en dat we nog vele jaartjes over deze wereld mogen fladderen. Echt super bedankt En ja
(Mitchel) Insgelijks Bas. Ja je bent een epic, epic vriend. Ik vind het heel leuk dat we zo close zijn en dat we onze kinderen met elkaar opgroeien als ze elkaar zien En ja ik laten we over een jaartje nog eens een keer een herhaling doen van de podcast en kijken hoe we er dan voor staan.
(Bas) Dat gaan we zeker weten doen.
(Mitchel) Zet die jingle in.
(Bas) En dan komt die jingle Bedankt voor het luisteren naar de ondernemers op slippers podcast check voor meer informatie www.ondernemenopslippers.nl. Tot de volgende keer. Ja zeker dames en heren dat was de enige echte Mitchel van Duuren misschien ook wel Ondernemer op slippers 2.0, en check out www.meal.com zijn nieuwe parade paardje. En ga naar ondernemenopslippers.nl/mitchel. Daar kun jij dertig dagen gratis een premium account voor meal.com checken. Nou Mitchell wil je nog even een gil door de microfoon geven voordat ik ga afsluiten?
(Mitchel) YIHAA (gelach)
(Bas) Allright tot de volgende keer.