Slippertje 43: E-Learning goeroes & Marketing met Martijn van Tongeren
Welkom dames en heren bij een bijzondere podcast! Slippertje 43 zal namelijk worden opgenomen met Clubhouse! Martijn van Tongeren is deze week te gast en samen gaan wij het hebben over de E-Learning markt in Nederland! Uit onderzoek van Emerce blijkt dat de E-Learning markt in Nederland groeit naar 1,1 miljard en opvalt is dat er steeds meer E-Learning goeroes bij komen. Maar wat vind Martijn van Tongeren van deze E-Learning goeroes? En gaat dit een groter probleem worden?
Dennis van Leeuwen en Martijn van Tongeren gaan daarnaast ook dieper in op E-Learning marketing, beide heren delen best practices en geven tips voor beginnende ondernemers!
Tijdens deze Clubhouse sessie zullen ook vragen van het publiek behandeld worden, een unieke sessie dus in de Ondernemen Op Slippers podcast!
Podcast transcriptie
Bas: Dames en heren, vandaag in de Ondernemen op Slippers podcast the one and only Martijn van Tongeren. Martijn is mede-eigenaar van de Internet Marketing Universiteit, weet alles van online marketing, SEO-conversies, funnels, community building en we gaan het vandaag hebben over hoe de e-learning markt met 1,1 miljard gaat groeien. Welkom Martijn.
Martijn: Dank je wel.
Je schuift je shit opzij, en voelt je vogelvrij, je runt je business op je slippers en dat maakt je blij.
Je droom is werkelijkheid, bent van de stress bevrijd. Je kraakt de code van het leven met zekerheid.
Bas: Ja, dit is natuurlijk Clubhouse experience 3.0 is dit hè. Ik bedoel, voor de mensen die–
Martijn: Ja, dit is wel next level.
Bas: Voor de mensen die dit als podcast luisteren, je moet sowieso Martijn en Bas, dat ben ik zelf natuurlijk, volgen op Clubhouse. Sorry voor de Android gebruikers, het is iPhone only maar dat maakt niet uit.
Martijn: Wie weet wanneer ze de podcast horen dat het ook op Android zit. We gaan het zien.
Bas: Precies. Nou, lachen man dit.
E-Learning markt groeit
Martijn: Ja, dit wordt mooi. We hebben ook een hoop mensen in de room die binnen komen, welkom allemaal. Wij gaan het met elkaar hebben over de e-learning markt en dat die als een raket gaat groeien het komende aar. Niet gek op zich met de situatie waar we in zitten. Als je daar zelf vragen over hebt of over wil meepraten, voel je vrij natuurlijk om je hand omhoog te steken. Jij stuurde het berichtje aan mij door Bas, dat was een post of Emerce, er is een grootschalig onderzoek gedaan bij 4.600 Nederlanders waaruit bleek dat als je dat omrekent naar de populatie dat de totale markt van e-learning zou groeien met 1,1 miljard euro. Jij schrok of dacht je wat weinig?
Bas: Nou ja, ik dacht jij doet hier toch zeker wel 5% van, dus er zit nog ruimte voor rek in toch?
Martijn: Ja, precies. Ja, ja, was het maar zo’n feest. Ik ben wel heel benieuwd hè, met alles wat we faciliteren want we hebben natuurlijk onze software Plug & Pay waarmee je betaalpagina’s maakt en Huddle waarmee mensen hun eigen e-learning kunnen bouwen. Als je dat allemaal bij elkaar zou zetten hoeveel daarmee in totaal gegenereerd wordt. Ik heb daar namelijk geen idee van want wij hebben wel wat algemene statistieken binnen Plug & Pay natuurlijk, maar van Huddle eigenaren hebben wij geen idee als ze niet met onze software werken wat daar precies mee gebeurt. Dus die data hebben we niet, maar ik ben wel nieuwsgierig inderdaad. Maar sowieso klopt de titel niet helemaal volgens mij want ze zeggen het groeit met 1,1 miljard euro. Alleen volgens mij kwam het erop neer dat de totale omzet hun schatting was dat het 1,1 miljard euro zou zijn.
Bas: Ja, precies, dit is trouwens een artikel uit de Emerce voor de mensen die het nog niet weten, maar ja, ik dacht ook ik vond het ook een beetje raar want er staat dit vertegenwoordigt een potentiële marktomzet van 1,1 miljard staat in het artikel.
Martijn: Ja, want het komt neer op 6% van de Nederlanders wil binnen nu een jaar een online opleiding gaan volgen. Dat komt neer op ongeveer 850.000 Nederlanders. De gemiddelde prijs per opleiding is 1.290 euro en dat vertegenwoordigt de potentiële markt van 1,1 miljard. Maar dan heb je het echt over opleiding-opleidingen denk ik en niet per se over e-learning an sich als ik wil leren gitaar spelen en ik ga een gitaarcursus kopen. Er zullen vast ook gitaarcursussen zijn van 1.200 euro, maar er zijn er ook een hoop die iets goedkoper zijn.
Omzet Huddle en Plug & Pay
Bas: Ja, maar je had het net over cijfers, Huddle, Plug & Pay, mag je er iets van delen van de totale omzet via jullie software? Of is dat allemaal top secret?
Martijn: Ja, daar kan ik wel iets over delen. Ik ga heel eventjes, toevallig hebben we laatst een update gehad. Wat ik weet is dat afgelopen maand, januari is er in totaal voor het eerst meer dan 10 miljoen euro aan omzet door Plug & Pay heen gegaan dus dat zijn alle gebruikers bij elkaar.
Bas: Wow.
Martijn: Dus dat is echt bizar natuurlijk als je die getallen hoort en vorig jaar, eventjes kijken.
Bas: Maar 10 miljoen is dus, dat is 1% van een miljard toch? Of reken ik dan verkeerd?
Martijn: Nou, zo, goedemorgen.
Bas: Hoeveel nullen hebben we het hier over?
Martijn: Ja, ja, 10 miljoen is 7 nullen, ja, dat klopt, is 1% van een miljard. Ja, dat is dus in 1 maand en dat blijft groeien. In totaal hebben we nu met Plug & Pay, dat bestaat nu 2 jaar, hebben we 126 miljoen euro verwerkt. Dus dat is echt bizar.
Bas: Wow.
Martijn: Het totaal van alles. En de afgelopen maand is het nu 10 miljoen en we zien vooral dat de groei de afgelopen maanden heel snel gaat.
Bas: Wacht even, jullie hebben vorig jaar 126 miljoen verwerkt?
Martijn: Nee, in totaal, in 2 jaar tijd nu.
Bas: Ja, maar dat is idioot. Ik bedoel gezien het tweede jaar waarschijnlijk exponentieel meer is dan het eerste jaar.
Martijn: Klopt.
Bas: Dus laten we zeggen 80 miljoen.
Martijn: Ja.
Bas: Dat is al 8% van een miljard dan.
Martijn: Ja, klopt, ja, dus dit jaar gaan we er nog meer van pakken.
Bas: Damn.
Martijn: Niet 8, 0,8.
Bas: 0,8, ok, je hebt het even snel uitgerekend.
Martijn: Ja, maar goed, dus dat gaat inderdaad als een raket en dat e-learning, ja, meer in trek is dan ooit dat is op zich niet raar natuurlijk, dat was het al. Ik vind het altijd grappig dat mensen tijdens die lockdown periode zeggen ja, Corona dat brengt enorm veel kansen met zich mee want nu kan je online je producten gaan verkopen. Ja, Tonny en ik hebben daar vanaf het begin eigenlijk een beetje lacherig om gedaan van ja, die kansen die waren er allang. Sterker nog, als je nu pas gaat beginnen met het opzetten van je e-learning dan ben je al aan de late kant. Als je nu nog twijfelt of je het überhaupt moet doen dan ben je helemaal aan de late kant. Want je loopt gewoon dagelijks potentiële klanten mis als je dat niet doet, helemaal in deze tijd natuurlijk. Wij zagen ook bij een aantal van onze klanten die zowel fysiek een business hadden als online een business hadden, dat die online business echt per direct in een enorme lift ging op het moment dat het land op slot ging.
E-Learning goeroes
Bas: Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen. Ik bedoel, ik zat natuurlijk ook vol in de e-commerce en ben vorig jaar mijn platform Plazatalk gestart of in ieder geval serieus gaan aanpakken na de lancering van Amazon, een boek uitgebracht “Nu of Nooit op Amazon” en sindsdien is dat ook, ja, letterlijk geëxplodeerd zeg maar en geef in online events in deze mooie studio waar ik nu in sta. Maar wat ik in de markt zie gebeuren en daar vind ik het wel interessant om met jou over te hebben zeg maar, iedereen denkt tegenwoordig dat hij iets kan verkopen aan e-learning zeg maar. Dus ze maken een paar video’s, ze vragen er wat euro’s voor en dan is het maar de vraag zeg maar of ze er echt verstand van hebben want wat ik zie in de markt is dat heel veel business coaches of hoe je ze dan ook wil noemen die dan e-learnings verkopen zelf nooit een succesvolle business hebben gehad. Maar de eerste business die ze dan opzetten is het verkopen van informatie hoe je iets moet doen wat ze zelf nooit succesvol gedaan hebben. Wat vind jij daarvan?
Martijn: Ja, die frustratie die delen wij, volgens mij weet je dat ook wel. Wij ranten niet veel of zo in onze eigen podcast ook, maar op dit onderwerp, ja, dat zit wel echt tegen ons zere been aan. Er zijn zoveel mensen die geïnspireerd raken en daar is niks mis mee hè, als je iets leert van iemand en je raakt geïnspireerd en denkt oh, dat vind ik cool, daar kan ik misschien andere mensen ook wel mee ondersteunen, die gedachte is op zich niet verkeerd, alleen wat er vervelend aan is, wat ik er wel verkeerd aan vind is als jij doet alsof je de waarheid in pacht hebt, doet alsof je heel veel expertise hebt en dat gaat delen met iemand, maar zelf het nog nooit hebt uitgevoerd.
Bas: Ja.
Martijn: Daar zit mijn probleem altijd hè. Als jij hebt geleerd hoe je superveel geld kan verdienen op de beurs en je gaat dat meteen doorvertellen aan iemand anders hoe je geld kan verdienen op de beurs zonder dat je zelf daadwerkelijk die track record hebt, ja, dat is niet kloppend. Zorg dat je zelf eerst die ervaring hebt opgedaan zodat je ook je eigen verhalen kan vertellen en niet alleen de theorie en niet alleen via-via-via theorie en dat zie je inderdaad wel heel veel gebeuren en ik denk dat op termijn die mensen ook wel meer door de mand gaan vallen en ik denk dat een platform zoals bijvoorbeeld Clubhouse daar ook wel bij gaat helpen omdat je veel makkelijker kan zien wie doorzichtig is en wie echt inhoud en ervaring heeft omdat je eigenlijk je eigen verhalen kan putten. En dat is natuurlijk met andere social media platformen en als je alleen aan het adverteren bent is dat wat lastiger want ja, als iemand gewoon een hele goede landingspagina maakt waarop het lijkt dat diegene super succesvol is en heel veel ervaring heeft, maar dat misschien niet zo is dat kan je niet zo goed voelen, maar wel als je bij iemand in gesprek bent natuurlijk.
Bas: Ja, ja. Maar als we het dan over die e-learning hebben, misschien zitten hier mensen in de house ook die daar natuurlijk concrete tips voor zoeken want uiteindelijk valt of staat het met de juiste marketing en laten jij en ik daar nou net iets meer kaas van hebben gegeten weet je, ik bedoel misschien is het heel praktisch om dat te vertellen met een of ander soort van gouden draad weet je, de free plus shipping boek, laten we het daar misschien over hebben, is natuurlijk ja, misschien ook een beetje overgewaaid uit Amerika hoe je dan die funnel opvolgt, maar kunnen we daar hele praktische tips over geven van hoe zet je die e-learning op en hoe krijg je nou woest veel klanten weet je, want als ik zie, ik heb vorig jaar ok, ik kan er redelijk transparant in zijn, ik heb bijna een miljoen euro omgezet zeg maar met mijn e-learning business en mijn belangrijkste funnel was simpelweg mijn free plus shipping boek. Dus ik heb mijn boek “Nu of Nooit op Amazon”, dan vervolgens betalen ze alleen verzendkosten en dan gaan ze een funnel in en daar gebruik ik natuurlijk prachtige Plug & Pay software voor.
Martijn: Uiteraard.
Break-even funnels
Bas: Met mooie upsells erachter. Maar dus de basis is uiteindelijk dat je een systeem creëert wat een soort van break-even funnel is, wat betekent als je 10 euro aan ads spendeert zeg maar en je hebt 10 euro kosten dat je onbeperkt leads naar binnen poept en dat je die vervolgens converteert naar een high ticket. Zie jij dat ook zo dat dat een beetje het vliegwiel is? Of heb jij nog meerdere stapjes daarin?
Martijn: Ik denk wel dat dat de kern is inderdaad, wat je zegt over hoe zet je nou een goede e-learning op, daarbij denk ik dat het überhaupt belangrijk is om natuurlijk na te denken over wie je ideale doelgroep is en wat ik daarin zie is dat veel mensen vaak te breed zijn daarin. Dus zorg dat je iets kiest, het liefst zo specifiek mogelijk waar jij expert in bent in je vak. Een specifieke doelgroep met een specifieke propositie zodat je dat kan neerzetten en idealiter ga je dat pilotten. Dus je gaat niet meteen jezelf een paar maanden opsluiten om die cursus te maken en dan kijken of er vraag naar is. Idealiter kijk je met een poel mensen die je verzamelt bijvoorbeeld door in verschillende groepen actief te zijn, of dat nou een Clubhouse of op Facebook of in een community is of ergens waar de mensen al zijn ga je die verzamelen of je gaat bijvoorbeeld voor het eerst een webinar geven, een gratis training over het topic waar ook jouw e-learning over zou gaan. Nou, die training die geef je voor drie kwartier. Zorg dat daar bijvoorbeeld 30 tot 50 mensen in zitten live en op het moment dat jij dan dat aanbod doet dan doe je dat aanbod van nou, deze cursus kan je toegang toe krijgen, dit is alles wat erin gaat zitten, bijvoorbeeld de totale waarde van dit pakket zou bijvoorbeeld 1.000 euro zijn, maar omdat je bij de webinar aanwezig bent en omdat ik bezig ben met het ontwikkelen van het product kan je vandaag meedoen voor maar 97 euro, voor echt een laag bedrag. En op die manier geef je mensen de mogelijkheid om voor een laag bedrag in te stappen, je kan testen of je aanbod en je propositie werkt en wat ik er heel interessant aan vind is dat je mensen kan mee laten ontwikkelen aan het product. Dus je trekt mensen die al geïnteresseerd zijn en je vraagt, je kan zeggen ok, weet je wat het mooie hieraan ook is, ik ga je helpen, ik ga je daarin sturen en op basis van alles wat ik elke weer produceer ga ik ook aan jou vragen wat vond je hiervan, wat zou je hier nog meer over willen leren. En daarmee ga ik nog meer modules maken die zijn toegespitst op waar jij behoefte aan hebt. Dus het is extra waardevol voor jou. Op die manier kan je het heel goed pilotten en weet je dat je uiteindelijk een e-learning bouwt die past bij waar mensen naar op zoek zijn. Hè, als je echt begint dan zou ik dat adviseren omdat je op die manier iets bouwt waarvan je weet dat het past bij je doelgroep en dat je niet maanden verliest aan creëren zonder dat je weet of er wel vraag naar is.
Bas: Ja.
Martijn: Dat is denk ik een belangrijke stap voor het bouwen van die e-learning en daarna als je die gebouwd hebt en je hebt de eerste flow staan en van een webinar naar een product verkopen is een van de makkelijke manieren, maar ja, is wel tijdsintensief, kost veel energie, je moet dan goed worden in het geven van zo’n webinar. Een andere hele fijne manier is inderdaad om met een funnel te werken en dat is inderdaad doe iets van een gratis weggever en een free plus shipping boek is een fantastische manier, maar is ook wel iets waar je wat ervaring voor moet hebben denk ik zelf omdat je dan ook een heel boek moet kunnen schrijven natuurlijk. Maar een gratis weggever in de vorm van een videoserie of een pdf zou daarvoor natuurlijk ook al kunnen.
Bas: Ja.
Martijn: En daarna wil je zo snel mogelijk een follow-up doen met wel een product wat mensen kunnen aanschaffen. Dus inderdaad een break-even funnel, iemand schrijft zich in voor ons gratis e-book, bijvoorbeeld over winnen in Google en op de bedankpagina zeggen we hé, je hebt net ons pdf’je over zoekmachineoptimalisatie aangevraagd, hoe zou je het vinden om [00:12:16 geluid valt weg door een rinkelende telefoon] waarin we je laten zien wat onze beste SEO-technieken zijn om hoog te scoren in Google en dan krijg je ze er toch naartoe voor een laag bedrag, zeg 17, 27 euro, een x-percentage van de mensen die dat e-book downloaden die koopt dat en daarmee dekken we dan de advertentiekosten. Daarna gaan ze in een e-mailmarketing funnel, in een redirect funnel op social media en gaan we ze uiteindelijk naar de e-learning doorverwijzen. Dat is stap 2, maar dus eerst, het eerste wat je moet doen is goed nadenken wat wordt mijn product? Hoe wil ik hem neerzetten en dan wil je eigenlijk gaan zoeken naar hoe kan ik zoveel mogelijk mensen richting dat product krijgen door inderdaad met een lokkertje eigenlijk te gaan werken en jij doet dat natuurlijk met dat free plus shipping boek. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan. We hebben uiteindelijk het boek betaald gemaakt omdat ons boek net te dik was om er een free plus shipping boek van te maken. Maar dat werkt ook, voor die 20 euro werkt dat trouwens echt super goed. Dus dat hoeft niet eens een gratis boek te zijn per se, maar dat hoekje gratis dat werkt natuurlijk wel extra goed.
Bas: Ja, en ik moet ook eerlijk zijn, ik heb natuurlijk een boek uitgegeven en ik ben begonnen, dat is de zelfde inhoud stond bij mij dus ook in een e-book.
Martijn: Ja, zo snel kan het gaan.
Content splittesten
Bas: En het is dus perfect zeg maar om via e-books eigenlijk je titels en je ondertitels te splittesten wat nou het meest converteert en zo kun je uiteindelijk je titel van je boek zeg maar ook heel goed splittesten als je het mij vraagt hè. Dus ik heb ook, ik moet heel eerlijk zeggen voor mijn ondertitel heb ik hulp gehad van Aartjan van Erkel, dat is een bekende copywriter, die heeft uiteindelijk verzonnen hoe je wereldwijd verkoopt zonder grote investeringen of vaste werkplek wat natuurlijk wat mij betreft een briljante ondertitel is.
Martijn: Ja, zeker.
Bas: En wat is die van jullie ook alweer?
Martijn: “De Online Marketing Tornado: Blauwdruk voor een wervelende online business”.
Bas: Ja, maar hebben jullie veel gesplittest dan? Of was het gewoon bedacht, erop gedrukt en klaar.
Martijn: Wij hebben het niet gesplittest, wij hebben dit op gevoel gedaan.
Bas: Ja, ja, precies.
Martijn: Wij hebben gewoon samen gekeken naar wat voor ondertitel zouden we willen. We hebben het ook gehad over een online marketing machine, hoe je een online marketing machine kan bouwen etc. Alleen we wilden de Online Marketing Tornado is de naam van het model, die wilden we sowieso gewoon echt als titel van het boek hebben. We wilden het boek zo blauw mogelijk hebben omdat blauw herkenbaar is en dat het lekker uit je boekenkast knalt. Daar hebben we goed over nagedacht en daarna dus we willen een ondertitel en het moet wel iets met online marketing of online business bevatten en we vonden een wervelende online business vonden we wel treffend omdat het natuurlijk met een tornado te maken heeft. Ik zie ondertussen twee handen omhoog komen.
Bas: Ah.
Martijn: Wat is handig voor het podcast concept, een voor een denk ik?
Ondernemen Op Slippers – Clubhouse experience
Bas: Ja, ik bedoel laat van tevoren duidelijk zijn dat je dus in een podcast uitzending komt van de Ondernemen op Slippers podcast en je bent live op LinkedIn, maar mensen die hun hand omhoog gooien, bij dezen weet je het en gooi ze maar op het podium zou ik zeggen.
Martijn: Ja, dus Niels, alles wat je zegt wordt opgenomen en wordt ook gepubliceerd in de podcast. Als je dat niet wil dan kan je–
Bas: Je mond houden.
Martijn: Niels, welkom.
Niels: Yes, hoi, horen jullie mij?
Bas: Ja, zeker.
Martijn: We horen jou.
Niels: Een seconde hoor, ik ben op stage.
Bas: Oh ja, even naar de wc lopen?
Niels: Yes, nou ja, ik ben zelf ook bezig voor een stageopdracht van over die trainingen waar je het over had en ik ben dus bezig met een beetje de marketing van die trainingen en hoe ik het het beste kan aanbieden en hoe ik ze het beste bij de audience kan brengen die ook al zijn geweest. Dus het lijkt me wel interessant om ja, daar een beetje op in te gaan.
Bas: Wat is je vraag concreet?
Martijn: Heb je een specifieke vraag hierover?
Bas: Ja. Ok, hij is er stil van geworden. Hallo? Volgens mij is hij er niet meer hè?
Martijn: Zijn stagebegeleider vond het niet grappig dat hij hier live in Clubhouse was.
Bas: Nee, de volgende vraag.
Martijn: Niels, we gaan je naar de audience moven want om jouw vraag te beantwoorden hebben we echt wat meer specificatie nodig. Als je straks een antwoord wil steek gerust nog een keer je hand omhoog. Even kijken, we doen move to audience, die power hebben we, en Dennis, Dennis die kennen wij ook allebei goed natuurlijk.
Bas: Ja, zeker.
Martijn: Die gaan wij het podium optrekken.
Dennis: Mannen.
Dennis van Leeuwen
Bas: Dennis, daar is die hoor, Dennis van Leeuwen dames en heren, live in the house.
Martijn: Ja, als je hem nog niet kent, we zijn al met een lekker clubje mensen, volg Dennis ook sowieso, gouden online marketeer, weet superveel van memberships en online cursussen dus die wil je ook zeker in de gaten houden.
Dennis: Ja, dank je, dank je wel. Je kunt meteen je podcast editen straks, dadelijk.
Bas: Ja, podcast editen, ik gooi hem naar de Filippijnen, wordt hij strakgetrokken en staat hij online daarna.
Dennis: Zeker, ik heb een vraag voor jullie. Mijn boek is af vandaag.
Bas: Groot nieuws.
Dennis: Mijn free plus shipping boek.
Martijn: Nice.
Kassakoopjes & Upsells
Dennis: Dus jullie, de titel wordt Super Schaalbaar dus verhoog je omzet met online trainingen cursus en coaching en jullie hebben natuurlijk allebei een boekfunnel gedraaid, of draaien allebei nog een boekfunnel. Ik zou graag jullie nummer 1 inzicht of tip willen hebben voor zeg maar de funnel achter de aankoop van het boek. Dus het kassakoopje en de one click upsell, wat daar jullie ervaringen zijn en best practices.
Martijn: Oeh, daar heb ik een leuke. Die wilde ik nog voor het eerst gaan delen in een blog maar nu krijg jij de primeur in je podcast Bas.
Bas: Daar komt ie, let op.
Martijn: Daar komt ie. Wij hebben een jaar lang de boekfunnel gedraaid met als kassakoopje de pdf-variant van het boek voor €5 € 4,95. Dat is sowieso grappig, de pricing van je kassakoopje en het product kan enorme impact maken. Bij de eerste 200 sales kostte die 7 euro, toen kochten twee mensen hem, dus 1% conversie. Daarna hebben we de prijs aangepast naar €4,95 en toen kocht ineens 20% hem. Bizar die 2 euro verschil wat dat met de conversie deed. Alleen nu zijn we gaan testen en we draaien van die splittesten met Plug & Pay. Eerst hadden we je koopt het boek, kassakoopje €4,95 en daarna als one click upsell kan je de Tornado Masterclass kopen voor €47. Nu hebben we een kassakoopje testdraaien waarbij we niet die €47 one click upsell doen maar meteen als kassakoopje en conversiepercentage op dat kassakoopje is 20% en daarna hebben we gewoon nog andere upsells staan, volgens mij onze productlanceringcursus, ons meest essentiële cursus, niet eens echt goed geoptimaliseerd dus en die converteert nu met 10%. Wat vooral interessant is, is dat het conversiepercentage van de afrekenpagina hoger is met het duurdere kassakoopje. Dus op dit moment draait de splittest een conversiepercentage met het kassakoopje van €4,95 is 37,3%, die met het kassakoopje erbij van de Tornado Masterclass is 41,5%, is 11% verschil en dit is op basis van bijna 1.000 views ondertussen dus dit is wel data die ik begin te vertrouwen want dit is vanaf het begin al zo geweest en wat vooral interessant is, is dat de waarde per view ontzettend omhoog is gegaan, de waarde per view bij onze oorspronkelijke variant is €11,46 en de waarde per view bij de nieuwste variant is €13,58. Dus iedere view die we op die afrekenpagina krijgen is €13,58 waard. Dus het kassakoopje kan duurder zijn dan het initiële product. In eerste instantie geloofde ik daar iets minder in omdat een aantal eerdere testen die wij hebben gedraaid dat juist onderuit haalde. Wat ik heb gemerkt bij alle upsells is dat hoe beter ze aansluiten hoe hoger de conversie is. Dus als je zorgt dat het kassakoopje hyper relevant is aan het product wat ze aanschaffen dat je dan echt belachelijk hoge conversies kan halen en dan kan je dus ook veel meer geld uitgeven aan je advertenties ermee. Dus dat is een eyeopener die wij nu echt heel recentelijk hebben gehad. Die wil ik je sowieso meegeven.
Bas: Maar wacht, laat me die even goed begrijpen. Het boek is bij jullie iets meer dan €7,95 geloof ik?
Martijn: Het boek is €20 nu.
Bas: Oh, het boek is nu €20.
Martijn: Ja.
Bas: Ok, het boek is €20 en het kassakoopje is €47 en dan komt de upsell van €97 euro.
Martijn: €77.
Bas: €77.
Martijn: Ja.
Bas: Ok, en jouw, dus jij, je zegt nu eigenlijk met die €47 kassakoopje, het percentage is ietsjes minder maar de opbrengst veel meer.
Martijn: Ja, exact. Het percentage van het kassakoopje, het kassakoopje wordt zelfs vaker gekocht dan toen hij als one click upsell stond.
Bas: Ja, ok, maar die werd niet vaker gekocht dan het €7,95 kassakoopje.
Martijn: Nee, klopt, nee, ongeveer evenveel.
Bas: Ongeveer evenveel, maar het bedrag is gewoon 5 keer zo hoog dus dat is al bizar.
Martijn: Ja. Het bedrag is veel hoger inderdaad. Ons kassakoopje was eerst €4,95 en nu €47.
Bas: Nice.
Martijn: Is wel inclusief BTW trouwens omdat we met een boek adverteren een het anders een beetje complex maken.
Bas: Ja.
Martijn: Daar zit een klein verschil in waardoor hij ietsje anders berekend is nu, maar nog steeds is het echt insane, het is echt insane.
Bas: Weet je iets van CPA’s om hier nog even een vraag op te stellen?
Martijn: Nee, die data heb ik niet rechtstreeks voor me nu. Nee, kan ik niet zo snel zien.
Bas: Ok.
Martijn: Maar we draaien er echt goede winst op, dat weet ik wel.
Bas: Ja, een goede tip. Dus het is gewoon break-even plus dit funneltje dus je kan gewoon onbeperkt ads blijven pompen om dit spektakel boven water te houden.
Emailmarketing funnel
Martijn: Exact en een extra tip die ik wil geven wat vanaf het begin een enorme impact heeft gemaakt bij ons is de reminder mail van de upsell. Dus mensen kopen een product, je levert het product, dus je stuurt een mailtje met hé, je krijgt je fysieke boek, alles is goed gegaan, hij komt dan en dan kan je hem ongeveer verwachten. Dan na een half uur sturen wij een mail met als headline: oeps, foutje? En mensen hebben net een product bij je gekocht dus de kans is groot dat ze dat openen. Dan zeggen we in die e-mail. Hé, voornaam, je hebt net ons boek besteld omdat je meer bezoekers, meer leads, meer klanten uit je website wil halen toch? Daaronder: geen zorgen, met de bestelling van je boek is alles goed gegaan, die is onderweg, komt helemaal in orde. Maar tot onze verbazing zagen we dat je het aanbod met de Tornado Masterclass niet hebt aangeschaft terwijl het boek gaat je echt heel goed helpen, alleen uit een boek kan je maar tot zover je informatie halen. Het helpt zeker met online marketing helpt het zoveel meer als je video’s krijgt. We kunnen veel meer voorbeelden laten zien, je krijgt veel meer case studies. Een hele opsomming van wat de voordelen zijn en uiteindelijk natuurlijk hè, van normaal gesproken kan je hem voor €197 kopen maar omdat je net ons boek hebt besteld kan je hem voor €47 aanschaffen, dat kan je via deze link doen. Via die link is hij maar 24 uur geldig, daarna verloopt het ook en ik ga je er geen extra reminder over sturen. Dus ik wil gewoon één keer een heads-up want misschien hè, was je even afgeleid, werd je gebeld en daarom wil ik je nog een keer die reminder sturen, maar je hoort hierna hoor je niks meer van me, en dat doen we dus ook niet. Alleen het is echt alleen die e-mail en daarmee verdubbelen we onze upsell conversie.
Bas: Kassakoopjeconversie of upsell?
Martijn: Van de one click upsell.
Bas: Oh, dat is de €77 is dat.
Martijn: Ja, en dat maakt een enorme impact om of je hem wel of niet break-even kunt maken natuurlijk. Dus die is echt een gamechanger. Is wel op het randje heb ik gemerkt. We hebben hier heel veel reacties op gekregen. Een heleboel mensen die het gewoon kopen, dat is sowieso de beste reactie die je erop kan krijgen natuurlijk. Maar ook een heleboel mensen zeggen dat is goede marketing, lachen, ik dacht dat er iets fout was gegaan maar dat is niet zo, top dit jongens. Maar ook een aantal mensen: ik vind dit echt verschrikkelijk, dit is bijna manipulatie want ik heb een boek besteld en je zegt oeps, foutje! Nou, ik vind het echt janken als je zo’n, want het is gewoon, het is echt een feel good e-mailtje, daar wil je natuurlijk met je copywrite wel over nadenken, maar goed, het triggert een emotie en we hebben er ook echt wel ik denk tientallen negatieve reacties op gehad, maar ja, ook tientallen hele positieve reacties en honderden verkopen. Dat is uiteindelijk wel waar je naar wil kijken natuurlijk. Dus ja, dat is wel eentje die ik, waar ik heel blij mee ben dat we die in ons proces hebben en die hebben we omdat die daar zo goed werkt hebben we hem nu ook in ons gratis e-book proces op alle plekken eigenlijk toegevoegd.
Bas: Nice man, goede tip. Ja, dat onderwerp kun je natuurlijk ook nog maken: bevestig je bestelling of zo, dan krijg je ook een grote openingsratio.
Martijn: Ja, die vind ik wel weer, ja, dat kan je proberen.
Bas: Ja, oeps, foutje? Als die goed opent prima. Had je nog een vraag Dennis?
Follow-up van Plazatalk
Dennis: Ja, ik was ook benieuwd naar die van jou.
Bas: Naar mijn follow-up?
Dennis: Ja.
Bas: Nou ja, ik weet niet of, ik weet dat Martijn dat in het begin ook heeft gedaan. Ik ben nog steeds, nou, we zijn nog steeds data aan het vergaderen op een two-step of een one-step process en wat ik daarmee bedoel is dat mensen dus in het eerste moment ja, ik wil het boek hebben, krijgen ze een pop-up, vullen ze naam en e-mailadres in en dan gaan ze pas naar de check-out. Dan heb je namelijk het naam en e-mailadres al en daarna vult ongeveer maar 50% in mijn geval dan de check-out in en die rekent bij mij dan die €7,95 verzendkosten af want het boek is gratis. Daar zit een kassakoopje bij, in mijn geval €17 maar ik ben nu dus op het idee gekomen om die €47 euro te maken. Eventueel het boek ook voor 20 euro te gaan verkopen, maar als mensen dus die eerste stap niet afronden dan komen ze in een funnel, ik noem het de ja/nee funnel, dan krijg je nog 3 e-mails, elke dag een van hé, je hebt je boek laten liggen, ik heb het voor je gereserveerd, claim hem nu. Dat zorgt er sowieso voor dat nog een keer 20% zeg maar in dat funneltje uiteindelijk het boek wel aanschaft en dan heb je natuurlijk alle gegevens, adres, telefoonnummer en dat soort dingen en een van de belangrijkste opvolgingen bij mij in ieder geval is daarna de telefonische funnel en nou ja, daar gebruik ik ook een van de IMU-bedrijven voor, Salespassie, en die bellen voor mij dan na van hé, je hebt het boek aangeschaft, heb je interesse in een course, online event en dat soort dingen. Dus en daar zit eigenlijk een beetje de secret sauce zeg maar in die telefonische sales. Zonder die telefonische sales was ik, had ik nooit zoveel verkocht. Dus dat is een heel belangrijk proces, maar het is eigenlijk een continu spel met je kassakoopjes en upsells splittesten met prijzen, wat zet je achter elkaar, zet je 1, 2, 3 upsells achter elkaar, welke prijzen hou je erbij en hoe price je ze en dat moet je eigenlijk gewoon continu proberen met andere titels, andere courses en in ieder geval ook wat Martijn zegt dat het zo goed mogelijk aansluit op het hele spektakel wat je aanbiedt weet je, ik bedoel, maar misschien kun jij daar ook wat meer over vertellen Dennis, jij gaat ook andere mensen helpen met het opzetten van courses. Dus je zit hier goed bij het topic dat de e-learning markt groeit met 1,1 miljard. Jij gaat al die mensen opleiden die uiteindelijk een e-learning starten. Ja, vertel ons hoe dat eruit gaat zien.
Dennis: Het boek bedoel je?
Bas: Nou ja, sowieso het boek en de inhoud van het boek, wat mensen eraan hebben. Want ik denk dat het heel waardevol is zeg maar de mensen die een e-learning willen starten dat jij ze daarmee kan helpen.
Dennis: Ja, zeker. Nou, waar ik een beetje op de focus heb gelegd voor degenen die mijn eigen verhaal kennen ik heb 5 jaar geleden, 6 jaar geleden een webdesignbureau gehad met 5 man personeel. Toen zat ik gevangen, werkte ik 70, 80 uur per week voor 40, 45 euro per uur en ja, ongeveer 5 jaar geleden ben ik toen voor het eerst Facebook trainingen gaan verkopen en toen ja, volgens mij was het zelfs letterlijk, Bas, waar jij ook bij zat, dat ik op een gegeven moment zoiets had van nou, ik wil nu ook gewoon gaan reizen want ik ben eigenlijk vanaf mijn 18e altijd ondernemer geweest, 17e ben ik begonnen en ik heb eigenlijk nooit echt goed kunnen reizen, nooit goed op vakantie kunnen gaan, altijd aan het werk op vakantie en volgens mij ja, heb ik toen de beslissing genomen om een maand naar Bali te gaan zonder laptop en een maand niet te werken. Ja, dat is mij zo goed bevallen dat ik gewoon andere ondernemers wil helpen om ook die vrijheid te kunnen ervaren door eigenlijk hun eigen kennis gewoon vast te leggen in online trainingen, cursussen en coaching en wat ik eigenlijk, waar ik de hoofdfocus op leg is om zo snel mogelijk een online training te verkopen. Dus wat ik heel vaak fout zie gaan is dat ondernemers die hebben zoveel ideeën, die maken een super groot programma waardoor het heel moeilijk is om die ten eerste te verkopen en om resultaten te halen met je deelnemers en ik vind het heel erg belangrijk en dat zie ik ook bij de deelnemers aan mijn programma is dat ze gewoon snel iets kunnen verkopen waardoor ze momentum krijgen en vanuit daar hun andere programma’s kunnen verkopen. Dus dat is een ding waar ik eigenlijk altijd op probeer te focussen, om snel die eerste sales te maken waardoor je ja, toch iets minder uurtje factuurtje kunt werken en uiteindelijk, ja, naar dat volledige model kunt overstappen als je dat wil. Dus ik heb in het begin drie jaar lang een combinatie gedaan dus ik verkocht online programma’s, online trainingen en ik deed ook nog uitvoerend werk voor klanten, strategisch werk, consulting eigenlijk en daar ben ik nu eigenlijk helemaal mee gestopt. Dus dat is eigenlijk ja, waar we eigenlijk op focussen in het boek dus hoe je, ja, de ondertitel is ook: “Ontsnap uit de gevangenis van uurtje-factuurtje omdat dat heel erg, ja, ook mijn verhaal is wat ik ook met anderen kan delen.
Bas: Ja, vet man, vet. Ja, we hadden het er eerder ook over zeg maar. Dat zei Martijn ook, van ja, verkoop gewoon eerst iets en ga het daarna pas maken en verkoop het dan voor een relatief lage prijs. Dus het eerste waar je mee begint is gewoon een sales page maken en een check-out erachter knallen met een upsell van €47 en daarna van 77 euro en dan ga je gewoon ads draaien en verkopen.
Dennis: Ja, en de meesten hebben eigenlijk nog geeneens een sales page nodig want je hebt meestal wel mensen in je netwerk die je een berichtje kunt sturen, die je met een soort van introductiegroep mee kunt starten. Ik zeg ook altijd van ga helemaal geen groot online programma maken in het begin, volgens mij zei jij dat ook aan het begin of toen ik in ieder geval in deze room kwam Martijn, van dat heel veel ondernemers zijn 3, 4, 5 maanden bezig en dan koopt niemand, maar ga in eerste instantie gewoon vier avonden op Zoom zitten, pak een groep van 10 mensen en ga op die woensdagavond uitleggen wat je aan ze wil leren en vervolgens krijg je vragen en ga daar op basis van die informatie je programma maken met video’s of videograaf of iets dergelijks.
Martijn: Exact. Ja, ik denk dat dat echt belangrijk is. Sowieso is dat een ding wat ik weleens veel zie hè, want veel mensen die ondernemer worden en een e-learning willen opnemen die zijn een beetje vakgek. Die zijn dol op de content en die zijn dol op het maken van de content en dat is ook een soort van de safe spot hè, dat is de safe zone en dan is het al spannend om misschien een camera op jezelf te zetten en het op te nemen en dan is dat het spannende, maar eigenlijk wat echt spannend is, wat de meeste ondernemers heel spannend vinden is het marketingstukje, is het verkopen ervan. Maar daar moet je wel mee beginnen want als je het niet kan verkopen dan ja, heeft het ook helemaal geen nut om het te maken.
Russell Brunson
Bas: Ja, mooi, ja, goed, en ik denk toch dat wij en ook veel anderen daar een toch een goede source voor hebben, laat ik het zo zeggen, voor de mensen die Russell Brunson nog niet kennen, wat mij betreft is hij een beetje de koning van dit soort marketingtechnieken en hij heeft een hele serie boeken geschreven “DotCom Secrets” “Traffic Secrets”, hoe heten die andere boeken.
Martijn: “Expert Secrets”
Bas: “Expert Secrets”. Ja, dit is toch wel een beetje als je die drie boeken leest dan snap je dit hele systeem eigenlijk in de puntjes en dan snap je dat hele principe van kassakoopjes, upsells, marketing, break-even funnel. Dus ik kan die boeken echt van harte aanraden.
Martijn: Ja, de marketingtechnieken zijn goud, de software is alleen wat minder, daar zijn betere alternatieven voor.
Bas: Ja, dat snap ik, dat snap ik.
Dennis: Dat is een makkelijk bruggetje.
Martijn: Ik zie nog een extra hand omhoog.
Bas: Ik ook.
Community building
Martijn: Van Robin van Veen. Robin, goed ook voor jou om te weten, Bas neemt op dit moment live de Ondernemen op Slippers podcast op, dus je bent niet alleen live op Clubhouse maar ook op LinkedIn en de podcastopname dus ook, dus als je daar geen bezwaar tegen hebt dan voel je vrij om aan te schuiven en je vraag te stellen.
Bas: Daar is ie hoor, Robin.
Robin: Helemaal geen probleem.
Martijn: Super.
Robin: In ieder geval super bedankt voor jullie info tot nu toe al, dat is zeer bizar hoeveel informatie jullie kunnen verschaffen in zo’n korte periode, ook aan de hand van Clubhouse natuurlijk wat super goed werkt. Ik heb een vraag over community building. We hebben het net gehad over wat meer de online courses, hoe je dat goed kan doen. Nou zit ik in een bedrijf in Duitsland die supplementen verkoopt alleen hè, de eigenaar daarvan is een diëtist, die heeft in de laatste periode heel veel 1-op-1 trainingen gedaan, heel veel webinars, die hebben ze allemaal opgenomen en nu zitten we te kijken of we dat misschien in een hè, dat is niet echt een course waar je in stappen echt doorheen kan maar we willen dat wel beschikbaar maken en toen dachten we aan een community waar we à la Huddle waar we dat op kunnen zetten en dan ja, eigenlijk voor een vast bedrag per maand dat kunnen aanbieden. Wat denken jullie, is dat een, zonder dat je een hele course moet maken een goede eerste stap om toch je kennis die je hebt opgebouwd in de afgelopen periode te monetizen en hebben jullie een voorbeeld van een funnel hoe je dat zou, bij een community zou doen?
Martijn: Is de inhoud vaan de community is dat alleen de opnames van die webinars of zit daar meer bij?
Robin: Nee, het idee is dus dat dat in de inhoud wel is, dus heel veel, een stuk of 30, 40 trainingen, maar daaromheen dus ook via die weg coaching kunnen aanbieden, iedere week een coaching call kunnen doen voor die mensen en op die manier eigenlijk nog veel meer waarde aanbieden en die community uit te bouwen.
Community memberships
Dennis: Ik heb daar wel feedback over. Waar ik goed over zou nadenken of je het een course maakt of een membership. 5 jaar geleden toen ik mijn Facebook trainingen verkocht heb ik de fout gemaakt om mijn training eigenlijk om te zetten in een membership. Dus ik dacht van nou, ik zet al mijn content in een ledenomgeving, daar zit een Facebookgroep bij en daar blijven mensen wel in hangen, maar hoe je eigenlijk een membership en een course moet zien is een training, is eigenlijk een deepdive van een bij wijze van spreken een kortere periode, het kan zijn vier weken, zes weken tot drie maanden bij wijze van spreken en aan het eind van een course, dus bijvoorbeeld stel voor je wil leren gitaar spelen dan koop je een training om te leren gitaar spelen en aan het eind van die training heb je een begin en een eindpunt dan kun je de reis gaan verlengen en wil je eigenlijk nieuwe liedjes leren, nieuwe akkoorden leren en dat doe je in een membership. Dus in een membership verbeter je de skill, maar het is heel erg lastig om in een membership, zeker als het bedrag laag is een groot commitment te krijgen zodat mensen het ook daadwerkelijk gaan uitvoeren. Dus ik zeg altijd pak voor je content een deepdive, een training en om daarna een community op te bouwen, nog meer dingen te leren dan is een lidmaatschap het beste en ik heb het in het begin andersom gedaan en als je lidmaatschap €49 is of €100, ja, dat doet niet echt pijn waardoor mensen minder goed in actie komen, terwijl wat ik nu doe is mensen die kopen een wat duurder geprijsd programma bij mij, die duurt bijvoorbeeld 6 of 8 weken, er is een begin en een eindpunt en aan het einde zeg ik gewoon helder van dit, hier stopt het, nu heb je het doel behaald, je gaat toegang verliezen tot de community, wil je lid worde van ons Marketing Powerhouse kun je jezelf hier inschrijven en dan behoud je toegang tot de coachingscalls etc. etc. en op die manier is het ook heel erg makkelijk om mensen vanuit je training in je lidmaatschap te krijgen.
Martijn: Wat is je conversie daarop? Dus wat is de conversie van het normale product naar het recurring?
Dennis: Wij zitten nu ongeveer op 45-50% van de mensen die aan de voorkant start die uiteindelijk ook het lidmaatschap zeg maar koopt.
Bas: En hoe duur is het lidmaatschap?
Dennis: Het lidmaatschap is nu €500 per jaar, of €480 per jaar, dus €40 per maand en als ze het per maand kopen €49 en wat ik merkte is dat het heel erg belangrijk is om met je trainingen een goed begin en een eindpunt te hebben zodat mensen ook weten waar ze naartoe werken. Wat ik heel erg belangrijk vind is als mensen mijn training in komen dan hebben ze een duidelijk startpunt waar ze naartoe gaan werken en dan schets ik bijvoorbeeld in de start hier een sectie heb ik een video die heet de roadmap, schets ik ook van als jij deze course af hebt gemaakt dan is dit jouw volgende stap. Dus daarmee kan ik ook alweer naar de volgende programma’s pitchen en kan ik heel goed afkaderen waar mensen precies moeten zijn en wat ze kunnen kopen en in het verleden waren mijn trainingen niet echt heel concreet en dan kun je ook niet zo makkelijk de volgende stap verkopen.
Bas: Ja, slim. Wat ik daar nog aan toe wil voegen aan dat membership voor een laag bedrag zeg maar, het is ook echt een pain in the ass met die betalingen. Mensen kunnen het storneren, het wordt een grote wirwar, zeker met een laag bedrag. Dat is denk ik ook de reden waarom Dennis het dus €480 per jaar maakt of het veel duurder per maand. Dat is inderdaad ook zeker wel een tip, mocht je überhaupt het membership starten, pak alsjeblieft jaarbedragen en ik denk dat Martijn dat ook onderschrijft.
Verschil tussen memberships en communities
Robin: Ik heb misschien wel een vraag aan Martijn daarover want Dennis, ik snap precies wat je zegt, ik denk dat dat ook een hele goede strategie is, nou ja, jij hebt het ook zelf natuurlijk zo uitgedacht en dat werkt, maar ik ben bij IMU gekomen bijvoorbeeld niet door het kopen van een course apart maar door me aan te melden voor de leden login of de membership van IMU waar je gewoon per maand voor betaalt. Dus Martijn, hoe, zie jij het ook zo?
Martijn: Ja en nee. Sowieso de strategie die Dennis voert is er eentje inderdaad die goed werkt en heel goed kan werken, maar het verkopen van een membership is wel veel moeilijker dan het verkopen van een eenmalig product. Daarom is die strategie die Dennis voert is inderdaad een goede manier. Wil je met een community gaan werken en wel met een membership dan zijn er inderdaad een paar dingen waar je rekening mee moet houden, één, het moet niet alleen om de content draaien, maar juist ook om alles wat er om de content heen gebeurt. Daarom krijg je bij ons toegang tot en de community en de coaching calls en alles wat daarbij zit. Wij hebben met verschillende price points gewerkt en €49 per maand, Dennis, jij noemt dat goedkoop maar dat hangt denk ik heel erg af van de markt waar je in zit en waar je doelgroep in zit.
Dennis: Absoluut.
Martijn: Als je met een groep ondernemers zit is dat een lager bedrag dan als je in een particuliere markt zit natuurlijk. Het hangt er gewoon heel erg van af wat voor beweging je wil creëren. Want wij hebben het een aantal jaar gedaan met ons lidmaatschap, maar we hebben er ook een aantal jaar gewoon niet zo heel veel focus op gehad. Dus toen was het ja, we doen elke week wel een webinar of elke twee weken, we zorgen voor live interactie en de community is er en je krijgt alle trainingen en that’s it. En maar verder hadden we er niet echt focus op en leefde het niet echt. Wat we daardoor merkten is er zaten wel mensen in maar, ja, onze eigen ziel zat er niet in en daardoor merkten we gewoon dat het, dat de community niet leefde zoals het eigenlijk zou kunnen leven met hoeveel mensen erin zaten. Nu dit jaar hebben we er veel meer op ingezet, hebben we alle andere dingen die ons focus kostte hebben we uitgeschakeld, hebben we het aangeboden in de actie met inderdaad een scherper tarief voor het jaarbedrag dan voor het maandbedrag, maar ook het maandbedrag niet te hoog geprijsd gemaakt wat ervoor zorgt dat ja, alsnog wel 80% of zo voor het jaarabonnement is gegaan. Dus je wil er wel altijd voor zorgen dat als mensen bereid zijn om een commitment te maken dat ze het voor een langere termijn doen want dan is de kans ook groter dat ze langer lid blijven omdat ze het langer willen uittesten en niet dat ze een maandje nemen en in die maand het niet proberen en dan het stopzetten, maar je wil ervoor zorgen dat er genoeg omheen zit. Dus het gaat niet alleen om de informatie die je ze verkoopt in zo’n community, maar het gaat meer om de toegevoegde waarde op die informatie. Dus geef je ze concreet actiepunten? Geef je ze een gevoel van saamhorigheid? Een club waar ze bij willen horen? En dan kan een membership nog steeds een prima product zijn om te verkopen, maar als het je eerste online product is dan zou ik het niet aanraden want wij hebben natuurlijk met IMU wel nu zo’n massa bereikt, we hebben een naam, we hebben een merk waardoor mensen het ook echt fijn vinden om lid te worden van de IMU en als je echt net voor het eerst begint en ik weet niet hoe groot die Duitse organisatie is natuurlijk, hoe bekend dat is, maar als dat qua merk, qua naam nog niet super groot is, qua bereik nog niet super groot is dan is het ook lastiger want wij hebben met onze laatste actie in een keer 500 extra mensen in de community gestopt. Dat zorgt ervoor dat er meteen heel veel reuring is, dat er veel gebeurt, dan voel je het, van hé, ik ben onderdeel van deze club ondernemers. Maar ja, als jij net begint en je stopt er 5 tegelijk in een community dan is die community heel snel al een beetje dood want het percentage van de mensen wat actief is, is vaak maar 10% ongeveer. Dus ja, als je 10% van 5 is een half persoon. Dat is vrij inactief. Dus daar wil je over nadenken en daarom ben ik wel, zeker als je net begint fan van de strategie van Dennis om eerst een eenmalig product te verkopen, dat kan op de manier hoe hij dat schetst hè, dat je het omkadert en na 8 weken heb je geen toegang meer en daarna kan je lid blijven, of dat je gewoon zegt hé, ik heb een goedkope cursus die mensen kunnen aanschaffen en na die cursus geef ik ze als upsell de mogelijkheid om lid te worden. Dus wat wij doen, wij verkopen onze masterclass voor €47 en daarna de funnel die de mensen daarna krijgen is ook dat ze lid kunnen worden van de IMU met een maand- of een jaarbedrag.
Robin: Ok, top. Ja, kijk, ze hebben al wel duizenden klanten, betalende klanten op basis van de supplementen, maar dit is natuurlijk helemaal nieuw dus ik denk dat het sowieso goed is om te beginnen bij eerst het verkopen van trainingen of een course om dat te proberen aan hun doelgroep, nieuwe mensen aan hun te binden en op die manier dan verder te bouwen.
Martijn: Ja, 100%, ook omdat het een heel ander soort product is want het gaat van supplementen gaat het naar een digital course en die transitie daar wil je mensen ook in meenemen. Dus ik denk dat het goed zou zijn want dan kan je ook zeggen van nou ja, er zijn al zoveel duizend mensen die hebben onze digitale training gevolgd en dan kan je op die groep mensen kan je ook een keer een live webinar proberen, testen en dan kijken hoe daarop gereageerd wordt en dat gebruiken in de marketingstrategie voor je community.
Robin: Ja, top, dank je wel. Een hele concrete vraag, kan Plug & Pay ook in Engels?
Martijn: Ja.
Robin: Ok.
Dennis: En ik had ook nog één kleine aanvulling, ik zou ook goed nadenken of je wel een persoon bent voor een community. Dus bijvoorbeeld als ik kijk naar de IMU en naar mijn bedrijf, ik ben niet echt een supergrote community man, terwijl de IMU echt een hele grote community heeft gebouwd dus een lidmaatschap community past al beter bij de IMU dan bij mij, waardoor het waarschijnlijk bij mij ook minder effectief is geweest omdat die energie er dan op die manier niet ingestopt wordt, dus daar zou ik in ieder geval ook wel goed naar kijken wat ook bij je past.
Bas: Ja.
Robin: Ja, helemaal eens, ja, dat is natuurlijk ook per markt denk ik heel erg verschillend ook omdat dit gaat natuurlijk ook om een stukje afvallen of fit worden dus die community heb je al, ze krijgen al heel veel vragen, laat ik het zo zeggen. Dus daarom zijn ze aan het kijken van ok, hoe kunnen we dan ervoor zorgen dat we dat ergens verzamelen en dat ze elkaar ook natuurlijk aan het helpen zijn en waar ze ook nog andere diëtisten aan toe kunnen voegen en het zo uit te bouwen.
Fysiek en digitaal product combineren
Bas: Ja, mooi. Om daar nog iets aan toe te voegen weet je, ik zie die, ik had laatst ook zo’n discussie met iemand die ook zeg maar in die vergelijkbare markt zit, maar om dus een digitaal product te combineren met een fysiek product of dat nou een supplement is of iets anders, dat is echt goud als je dus de marketing gaat omdraaien. Dus je gaat marketen op je digitale product, dan haal je letterlijk dus gratis klanten binnen als je die marketing break-even krijgt en dan zit de winst hem puur bijvoorbeeld in het verkopen van je supplementen of whatever je aan de achterkant verkoopt en je kan het ook omdraaien, je kan marketen op je supplementen, daar het geld verdienen en als upsell dat digitale product erin gooien, video’s hoe je jezelf fit maakt, 7 minute work-outs of whatever. Ja, ik weet zeker dit is echt een soort van gouden formule zeg maar om je marketing exponentieel te laten schalen in ieder geval.
Robin: Ja, top, dank je wel voor de input.
Martijn: Thanks voor je leuke vraag. Zijn er anders nog mensen in deze room die vragen hebben over e-learning of hun plasje willen doen over het feit dat de e-learning markt zo booming is? Eigenlijk al jaren is maar nu ineens ook blijkt te zijn volgens de grotere platformen.
Dennis: Het is onwijs mooi dat Clubhouse zo hè.
Martijn: Ja, ik vind het gezellig. Wat ook grappig is, want als Bas mij had gevraagd, Bas appte mij gisteren van hé, zullen we het hierover hebben en dan neem ik het ook op als podcast. Toen dacht ik oh ja, Clubhouse kan dat wel. Maar als Bas mij had gevraagd hé, Martijn, wanneer heb je tijd om binnenkort een podcast op te nemen had ik mijn agenda erbij gepakt en had ik gezegd nou, volgende week.
Bas: Ja, niet.
Martijn: Dan wordt het via een Zoom en ik moet even kijken en nu is het gewoon ja, ja, is cool. Dus het is heel laagdrempelig geworden om nu ineens wat gaatjes in je agenda toch hiermee te vullen. Dat is wel echt heel nice.
Bas: Ja, ik zat gisteren in de auto en daar zat ik ook in zo’n Clubhouse room weet je, dat is gewoon tof, daar zit gewoon, dan zit je gewoon een beetje een gezellig gesprek te voeren met een paar gasten in de auto en ja, het is wat mij betreft echt perfect. Nan Metselaar is in de room jongens, die heeft zijn hand opgestoken. Nan, je bent live op LinkedIn en, oh, hij is al weg. Ok, hij is al weer weg. Goed verhaal.
Martijn: Hij wilde niet live op LinkedIn.
Bas: Nee, precies.
Martijn: Alright.
Community managen
Dennis: Is er nog een andere vraag? Want anders heb ik nog wel een vraag voor Martijn over het membership gedeelte.
Martijn: Ja, natuurlijk, brandt los.
Dennis: Yes, hebben jullie een community manager of zo?
Martijn: Ja, ja, wij hebben een iemand uit ons team die dat helemaal beheert en dat is wel belangrijk. Je moet een iemand hebben die daar verantwoordelijk voor is. Dus iemand die zorgt voor dat er een reactie is op elke vraag die gesteld wordt, iemand die de reuring erin houdt, iemand die in ons geval de live agenda bewaakt, iemand die alles daaromheen plant zodat er altijd iemand is van ons team die het volledige proces begeleid en bewaakt. Want als je het, je kan een community op een gegeven moment zijn eigen ding wel laten doen, maar dan moet er wel echt lange tijd reuring in zijn, dan moeten er genoeg mensen in de community zijn die de community echt dragen en nu in dit geval zijn er natuurlijk zoveel nieuwe mensen bij gekomen bij ons ook in korte tijd dat we wel willen zorgen van hé, wij zijn er altijd en wij zullen altijd antwoord geven op je vragen zodat mensen ook gestimuleerd worden om actief te zijn en te blijven en ik zie nu al een aantal, ja, community fans opduiken die zoveel activiteit vertonen dat we die misschien wel op een bepaald moment gaan promoveren tot moderator omdat ze dan top IMU-plusser zijn.
SP4. Ja, slim.
Martijn: En dan kunnen zij misschien daar wel een stukje van overnemen van community management. Maar ja, je wil wel zorgen dat er altijd reuring is en je wil altijd zorgen dat er iemand is uit ons team die het ook bewaakt want je wil natuurlijk ook zorgen dat er geen topics of lijntjes ontsporen. Dus als je er serieus op in wil zetten dan moet je wel zorgen dat er ook iemand is die het in de gaten houdt.
Bas: Maar dat is wel een mega goede vraag denk ik. Die ervaring heb ik ook wel, een community starten is niet zo moeilijk, een paar mensen erin poepen ook niet, maar om de activiteit hoog te houden daar gaat het uiteindelijk om.
Martijn: Ja, daar zeker in het begin heb je daar gewoon externe triggers voor nodig dus je hebt het boek van Nir Eyal, als je het interessant vindt, e-learning en mensen verslaafd maken en dat soort dingen, “Hooked” is echt een aanrader. Als je die toch bestelt, bestel dan ook meteen zijn “Indistractable” dat vind ik echt goud. Hij heeft dus het boek “Hooked” geschreven hoe je als bedrijf software kan bouwen en hoe je ervoor kan zorgen dat mensen een beetje verslaafd worden aan datgene wat je gemaakt hebt. Alleen toen merkte hij dat hij zelf ook verslaafd werd en dat heel veel mensen dat werden en nu heeft hij “Indistractable” gemaakt, hoe je als ondernemer of als persoon dus kan zorgen dat je niet te veel beheerst wordt door de technologie en alle geïnternaliseerde triggers die je hebt aangemaakt door het gebruik van die software. Echt goud. Twee boeken, Nir Eyal. Ik ben geen affiliate. Hoe kwam ik hierop, ik weet het niet meer. Maar ik zie wel twee handen omhoog. Mark gaan we toelaten.
Bas: Ja, Markie.
Martijn: Hey Mark.
Bas: Mark zit in hetzelfde dorp als Dennis.
Dennis: Ja, dat is technisch gezien waar, ja.
Martijn: Zo, gewoon twee online marketeers die uit Venlo komen.
Leadgeneratie
Mark: Niet dat het heel veel doet met die lockdown al een jaar onderhand hè, maar goed. Het bleef zo lang stil dat ik dacht laat ik mijn hand ook maar even opsteken dan want het zijn mooie onderwerpen waar jullie vandaag over praten en ik dacht weet je wat, ik gooi mijn community ook eens voor de leeuwen want de super specialisten zitten hier. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, in ieder geval Mark en, Mark, hoor mij nou, Martijn en Bas, ik heb in 2018 op de webwinkel vakdagen heb ik natuurlijk succes met e-commerce de community gelanceerd, destijds als een gratis model. Dus gewoon ook met de Huddle uiteraard, wie niet. Een aantal cursussen daarin, e-book traject, je kent het wel en daarna ben ik gaan wisselen, een beetje wipwappen tussen betaalde modellen en weer terug naar gratis want uiteindelijk werden veel van de gratis leden ok klant van mijn bureau enzovoorts en dat wordt dan, dat is niet stabiel, dus dat wordt dan gewisseld de hele tijd en nu zit ik weer op zo’n punt dat ik denk van ja, wat is nou, hè, wat zou ik nou eigenlijk als strategie moeten gaan hanteren om daar full force iets van te maken? Het is echt zo’n crossroad zeg maar. Dus of volledig erin gaan en daar een groot succes van maken, wat absoluut kan, of stekkertje trekken, dat kan natuurlijk ook altijd.
Martijn: Ja, wat wil je er zelf mee? Ik vond het destijds een geniale zet om te zeggen fuck it, ik doe het gratis want ik gebruik het 100% als lead generator voor mijn online bureau. Als je zegt ik wil eigenlijk alle focus op mijn online bureau en die community als lead generator dan kan, ja, ik vond dat een geniale zet en ook heel bijzonder omdat het er niet is. Er is niemand die dat op die manier gratis aanbiedt met zoveel waarde erin. Maar as jij zegt ja, eigenlijk zou ik het wel heel vet vinden om een online verdienmodel op die manier te creëren, dat hangt vooral af van wat jouw doel is eigenlijk.
Mark: Ja, dat is dus niet zo, dus dat, die hele gedachtegang van leadgeneratie naar het bureau toe dat is nog steeds de hoofdmoot. Ik heb twee keer per jaar een training waar gewoon groepen mensen live trainingen van mij volgen met een aantal gastdocenten en dat heet dan de leergang, de Online Marketing Leergang en daar krijg je dan uiteindelijk ook toegang tot alle materialen en de opnames van die betreffende lessen, maar het is, je voelt het goed aan Martijn, het is inderdaad zo dat ik, ik heb een aantal cursussen daarin zitten die ik dan per stuk weleens verkoop, maar dan niet, ik doe dat niet actief, laat ik het zo zeggen. Dus als je naar de site gaat, succesmetecommerce.nl dan kun je wel doorklikken op lid worden en daar zit dan een bedrag aan alleen ik heb dat nooit heel nadrukkelijk op die manier in de markt gezet gewoon omdat de focus daar niet was. De focus lag op allerlei andere projecten, nou, dat hoef ik jullie niet uit te leggen.
Bas: Ik heb een briljant idee Mark, ik heb dit een tijd geleden bedacht, ik weet niet of het technisch mogelijk is maar dat mag jij uitzoeken. Ik dacht nu doe je het gratis zeg maar, maar ik dacht je wil break-even klanten hebben, dus je wil gewoon een funnel bouwen die ervoor zorgt dat die leadstroom zeg maar gewoon maximaal blijft lopen want je wilt al die leads binnen die wil je opvolgen en daar wil je klanten van maken, maar je wil dat de voorkant ook geen geld kost. Dus wat ik had bedacht is je maakt een sales pagina en ik weet niet of dit mogelijk is, maar je wilt dat de CPA gelijk is aan het bedrag wat mensen afrekenen. Als de CPA dus omhoog gaat dan wordt het bedrag ook duurder en afhankelijk van hoe goed je je ads draait en je conversie zeg maar gaat dat bedrag continu omhoog en omlaag, maar dan zit je dus altijd gewoon continu in een 100% break-even funnel totdat er een moment komt zeg maar dat je conversie echt letterlijk nul is, maar het zou me echt briljant lijken om dit te testen. Kun je dat bouwen Martijn?
Martijn: Ja, natuurlijk, dat bouwen we gewoon.
Dennis: Dat lijkt me net zo instabiel als de bitcoin koers onderhand.
Bas: Ja, laten we het niet over crypto’s hebben want dan zijn we morgen nog bezig.
Dennis: Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in.
Mark: Ik weet daar dus niks van. Ik mij daar een soort van bewust van weggehouden omdat er zoveel hype omheen is en ik denk ja, je moet je erin verdiepen, je gaat er tijd aan verliezen, ik blijf me voorlopig lekker op online marketing focussen.
Bas: Mooi.
Martijn: Je hebt je handen ook wel aardig vol volgens mij dus dat lijkt me niet per se onverstandig.
Mark: Nee, precies, kan alleen maar fout gaan.
Bas: Ik zie ook een dame in de wachtrij jongens. Ik heb, even kijken, Manon Broersma, heb ik haar nu toegelaten? Geen idee.
Martijn: Manon, goed om te weten, je bent nu niet alleen live op Clubhouse, maar ook live op LinkedIn en je bent live op de Ondernemen op Slippers podcast van Bas, dus die wordt ook opgenomen en gepubliceerd, als je dat geen probleem vindt, stel vooral je vraag.
Bas: Hij gaat maandag live dus dan word je beroemd Manon, maandag.
Social media E-Learning
Manon: Nou, helemaal goed. Ik hoop dat mijn vraag dan ook een beetje dan, ja, dat jullie me een beetje kunnen helpen ermee. Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben dus Manon en wat ik dus eigenlijk doe is bedrijven en ondernemers helpen met hun social media branding content en management en nu krijg ik dus van veel ondernemers de vraag dat ze bijvoorbeeld hulp willen bij hun social media, dus bijvoorbeeld een Instagramstrategie of management, maar eigenlijk willen ze het niet uitbesteden omdat het bijvoorbeeld te duur is, maar ze willen dus zelf wel de handvatten krijgen hoe ze ermee verder moeten en nu zit ik dus te denken om hier een e-book of een training van te maken en ik ben wel benieuwd wat jullie mij zouden adviseren om mee te beginnen.
Martijn: Wat is de meest gestelde vraag die je nu krijgt over het social media gebruik?
Manon: Nou, voornamelijk gaat het over Instagram, dus een strategie neerzetten hoe je dat het beste kan doen en het content maken, tips daarvoor.
Martijn: Voila, daar heb je je antwoord.
Bas: Ja, €47 productje, knallen met die handel.
Martijn: Ik denk een product maken die daarover gaat en idealiter dan ook een gratis weggever die daarover gaat maar die, de gratis weggever moet waarde geven waardoor mensen het gevoel hebben van hé, ik heb hier iets mee geleerd, ik kan hier idealiter al iets mee doen, maar het moet ze zoveel brengen ook dat ze hebben ok, die Manon die weet waar ze het over heeft, ik wil meer van haar. Dus dat is wat je wil, je geeft ze met je weggever, of dat nou een video of audio of pdf is geef je ze de vinger en vervolgens willen ze je hele hand, je hele arm, je hele lichaam omdat het zo goed is. Dat is de intentie van de flow met de gratis weggever en het product wat je erachter zet.
Manon: Ja, dus ik zat dan bijvoorbeeld te denken richting een e-book, dat ik dus een Instagram e-book maak en dan op voorhand een gratis weggever is dus dan bijvoorbeeld een checklist voor je Instagram account, zoiets.
Bas: Kan.
Martijn: Zou zeker kunnen. Een checklist is sowieso fijn omdat het makkelijk te consumeren is voor mensen. Zorg er wel voor omdat er, je bent niet de enige die iets met Instagram doet, dat het catchy is, dat het afwijkt van de andere basis Instagram cursussen maar dat je met je messaging in ieder geval een specifieke doelgroep bijvoorbeeld aanspreekt daarin.
Manon: Ja, waar ik mij vooral in wil onderscheiden is dus eigenlijk je branding doorvoeren naar social media, dat is ook wat ik bij mijn klanten doe en waar zeg maar qua branding denk ik nog wel veel valt te halen bij ondernemers en bedrijven. Dus dat het telkens herkenbaar is visueel, ja, hoe je voorbij komt op je social media. Dus ik denk dat dat wel iets is dat wel een goede is. Een goede tip, dank je wel.
Martijn: Nou, dat lijkt al wel een stuk concreter ja.
Bas: Tof.
Doelgroep bepalen
Dennis: Ik heb nog een kleine aanvulling. Ik zou er ook over nadenken wat je ideale klant is want ik heb ook een agency gehad en als je nu klanten aantrekt die er niet voor kunnen betalen dan kun je ten eerste iets doen aan je markt zodat je klanten aantrekt die veel meer willen betalen want de markt is, er is zoveel vraag naar agencies dus daarin kun je ook nog kijken van wat is mijn ideale klant en kan ik misschien mijn marketing aanpassen waardoor ik wel bedrijven aantrek die het wel willen betalen want als je nu deze weg ingaat is allebei prima, dan ga je ook bedrijven aantrekken die daar geen, die het zelf willen doen en die daar geen geld voor hebben. Dus daar kun je ook nog over nadenken. Dus toen ik mijn webdesignbureau had toen waren mijn tarieven veels te laag, daardoor trok ik ook bedrijven aan die ja, kleine budgetten hadden, op een gegeven moment ben ik dat gaan aanpassen, ben ik in het juiste netwerk gekomen en toen ben ik mijn prijzen gaan verhogen en toen trok ik gewoon klanten aan die 3, 4, 5.000 euro per maand wilden betalen om bepaalde diensten te laten uitvoeren, maar daarvoor zul je je bedrijf wel weer anders moeten positioneren dan bijvoorbeeld zo’n e-book of een checklist of iets dergelijks want die bedrijven zijn nou juist net niet op zoek naar die checklist waar we het net over hadden, dus daar kun je ook nog over nadenken.
Manon: Yes, nou, goede tip. Eigenlijk is inderdaad de doelgroep positionering wel goed inderdaad om te doen want ik focus mij dan op bedrijven, ik neem daar voornamelijk het management uit handen en ik heb dan veel ondernemers die met hun personal branding of met een bedrijfje waarmee ze eigenlijk net mee beginnen dat ze daar wat tips voor nodig hebben alleen die willen dus niet dat geld nog investeren omdat ze dat nog niet hebben dat het volledig uit handen wordt genomen. Dus soms is het ook zo dat ze zelf de handvatten wel hebben maar ze gewoon nog een beetje wat extra hulp nodig hebben en ja, ik zou het mooi vinden als ik daar wel bij zou kunnen bijdragen door middel van een e-book of ja, iets.
Bas: Ja, mooi.
Manon: Maar dat is een goede tip, dank je wel Dennis, goed om over na te denken.
Martijn: Dennis, mag ik daar een klein dingetje op zeggen? Want ik vind het een briljante constatering van je dat je zegt van ja, die bureaus of die bedrijven die willen uitbesteden die zitten nou juist niet te wachten op het zoveelste e-bookje of de zoveelste checklist, dat snap ik zeker wel, maar wat zou jij dan als je je agency nog had zien als de ideale weggever voor iemand die gewoon concreet op zoek is naar de partij om mee samen te werken? Want wat je zegt, er zijn zoveel agencies nu, daar is gewoon markt voor.
Dennis: Ja, wat voor mij toentertijd heel goed heeft gewerkt, ik had alleen maar podcasts dus ik kwam voor mijn podcast bij bedrijven binnen, daar interviewde ik ze over marketing, over onderwerpen die zij vet vonden en vervolgens hoorden zij wat ik kon doen want je zit natuurlijk altijd een beetje te kletsen daarna en vanuit daar verkocht ik al mijn dienstverleningen. Dus dat is hoe ik het nu ook zou doen als ik het weer opnieuw zou moeten doen. Dus ik denk dat je als agency, ja, hoef je denk ik niet zo heel veel marketing te doen, maar moet je juist in het juiste netwerk komen en gewoon supergoed werk leveren en ook om aanbevelingen vragen. Zo heb ik het toen gedaan en dat zou ik ook adviseren. Ik weet niet of je daar iets mee kan.
Martijn: Nou ja, dat is sowieso hoe wij het doen maar ik wilde het wel even van jou horen en ook voor Manon leek me dat nog wel relevant.
Dennis: Ja, zeker. Ik denk dat het vaak ook vragen is, ja, gewoon in het juiste netwerk komen, investeren om bij de juiste ondernemers om tafel te komen en vanuit daar waarde leveren denk ik en ja, ik denk niet, vanuit mijn kant toen hoefde het niet echt met e-books en dat soort dingen allemaal, dat was meer afleiding.
Bas: Ja, het versterkt elkaar ook enorm weet je. Ik bedoel, de mensen die de checklisten en het e-book of het kleine cursusje kopen daar zit ook een klein percentage bij die het juist wel uit handen willen hebben maar die gewoon, dat is een soort van die vinden het interessant en die willen er meer over weten en nou ja, als je al die mensen gaat bellen dan is er gegarandeerd een klein percentage die ook je andere dienstverlening afneemt dat ze het uit willen besteden zeg maar.
Mark: Daar heb je wel gelijk in Bas, maar kijk, ik heb in mijn bedrijf daar amper tijd voor nog om dat soort dingen uit te werken en te doen want als ik bijvoorbeeld een commerciële training geef voor een partij als de HAN of een andere hogeschool die weleens commerciële trainingen doen dan heb je altijd groepjes van 10 tot 20 man die je een half jaar lang best intensief begeleid en ziet. Je kunt er echt gif op innemen, zeker 2 tot 3 uit die groep die komen achteraf nou, ik vind het leuk dat ik het nu zelf kan en dat ik het geleerd heb, maar ik heb toch liever dat jij het gaat doen.
Bas: Ja, je moet het wel schaalbaar maken en gewoon, of de groepen groter maken of alleen maar de e-learnings of in ieder geval het team, het virtuele team eromheen gewoon goed organiseren. Zeker niet te veel zelf doen.
Mark: Dat laatste Bas, maar dat weet je hè, ik heb inmiddels al mijn personeel de deur uit laten lopen en het virtuele team wordt elke week groter dus dat voorbeeld volg ik zeker van jou.
Bas: Tof. Mooi.
Het einde..
Martijn: Ik denk een mooi moment om mee af te ronden, of in ieder geval, ik moet hem afronden Bas.
Bas: Ja.
Martijn: Het is heel raar om jouw podcast af te sluiten, maar.
Bas: Nee, we zijn net een uur bezig dus meestal sluit ik hem ook af nu.
Martijn: Want ik heb nu een volgende afspraak die op mij staat te wachten.
Bas: Mooi.
Martijn: Via Zoom uiteraard. Ik vond dit super vet om te doen jongens, ook leuk met de input uit de zaal en een lekker concreet topic wat net in het nieuws is geweest dus ik stel voor dat we dit vaker doen Bas.
Bas: Goed idee man. Dus nieuwe podcast erbij.
Martijn: Hop, straight from the Clubhouse.
Bas: Heb jij ook zo’n mooi roadcaster dingetje of niet? Jij hebt toch ook zo’n ding?
Martijn: Nee, heb ik niet, nee.
Bas: Oh, heb je niet. Ok, nou, goed, maar in ieder geval bedankt dat je er was en succes.
Manon: Waar kunnen we dit terugkijken?
Bas: Ja, maandag gaat hij live. Hij staat nu ook live op mijn LinkedIn, zoek even Bas Urlings dan vind je mij op LinkedIn, voeg me toe daar staat hij ook, daar kun je de stream helemaal terugkijken, maar maandag komt hij live in de Ondernemen op Slippers podcast en op ondernemenopslippers.nl dus subscribe je op de podcast, geef 5-sterren reviews en dat soort dingen, maar daar kun je dit verhaal terugluisteren en dan mag je hem delen met je achterban of wat dan ook.
Manon: Helemaal goed.
Martijn: Ja, en als je ons op Instagram volgt dan zullen wij hem zelf ook wel sharen waarschijnlijk.
Bas: Waarschijnlijk? Sowieso toch?
Martijn: Waarschijnlijk, ja, ja.
Dennis: Dan zitten we natuurlijk wel te wachten op de jingle of niet bas?
Bas: Oh ja, wacht, er komt een outro jongens, wacht even.
Martijn: We helpen je even.
Bedankt voor het luisteren naar de Ondernemen op Slippers podcast. Check voor meer informatie ondernemenopslippers.nl. Tot de volgende keer!
Bas: Ok, nou, de eerste live sessie op Clubhouse samen met Martijn van Tongeren, maar ook Dennis van Leeuwen, Mark, Manon, nog meer andere mensen. Ik vond het lachen jongens.
Martijn: Ik vond het heerlijk.
Manon: Bas, je moet even je Instagram toevoegen.
Bas: Ja, klopt, ja, ik doe dog niet zoveel op Instagram, ik heb echt 6 volgers en dat is echt, nou ja, goed, ik zal mijn Instagram toevoegen, dank je wel.
Manon: Ik stuur je mijn e-book wel, komt goed.
Bas: Is goed, top, kun jij niet mijn Instagram doen Manon? Misschien is dat een beter idee.
Manon: Ja, dat komt wel goed.
Bas: Leuk.
Manon: We houden even contact.
Martijn: Hoppa, de deals worden alweer gesloten joh.
Dennis: Ja, kijk, zie? Je hoeft helemaal niet moeilijk te doen, Bas betaalt meteen hoor.
Bas: Precies. Alright guys.
Martijn: Mensen, bedankt voor vandaag, bedankt voor de aandacht, we zien elkaar snel weer, we blijven dit regelmatig doen.
Bas: Ja, ik hoor je snel weer hè, niet zien. Ciao ciao.
Mark: Nee, we horen elkaar snel. Ciao ciao.
Bas: Ciao ciao.